آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین
***

آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین

آخرین نظرات

چهار فصل سال

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵ ق.ظ

چهار فصل سال

دگرگونی هوا در بیشتر جاهای زمین سبب می شود که فصل های گوناگون پدید آیند. در  حقیقت دگرگونی هوا در منطقه های آب و هوایی زمین، نتیجه چگونگی تابش خورشید در زمانی است که زمین به دور آن حرکت انتقالی می گردد.

 

چرا فصل های گوناگون پدید می آیند؟

 از زمان های قدیم، انسان کنجکاو بوده تا بفهمد که چرا فصل های گوناگون پدید می آیند.

در واقع دگرگونی هوا در بیشتر جاهای زمین سبب می شود که فصل های گوناگون پدید آیند. در  حقیقت دگرگونی هوا در منطقه های آب و هوایی زمین، نتیجه چگونگی تابش خورشید در زمانی است که زمین به دور آن حرکت انتقالی می گردد.

چگونگی تابش خورشید در حرکت انتقالی زمین فصل های گوناگون را پدید می آورند.

 

نام های چهار فصل چیست؟

 نام های چهار فصل به ترتیب عبارت است از: بهار، تابستان، پاییز و زمستان

 

ویژگی های هوا در فصل بهار چیست؟

در بهار هوا کم کم گرم می شود. برگ درختان می روید. شکوفه ها باز می شوند.

در این فصل گاهی باران های شدید می بارد.

 

ویژگی های هوا در فصل تابستان چیست؟

تابستان گرمترین فصل سال می باشد، زیرا هوا گرمتر از بهار می شود. گرمای تابستان به رسیدن میوه ها کمک می کند.

 

ویژگی های هوا در فصل پاییز چیست؟

در فصل پاییز هوا کم کم سرد می شود. بادهای شدید می وزد. برگ بیشتر درختان زرد می شود و می ریزد در پاییز بیشتر از تابستان باران می بارد.

 

ویژگی های هوا در فصل زمستان چیست؟

زمستان سردترین فصل سال است. در زمستان بیشتر درختان برگ ندارند و به نظر می آید که خشک شده اند. در این فصل آب یخ می بندد و زمین گاهی از برف پوشیده می شود پس از زمستان بار دیگر فصل بهار فرا می رسد.

 

دگرگونی تابش خورشید در فصل های گوناگون چگونه است؟

 تابش خورشید از فصلی به فصل دیگر دگرگون می شود: در بهار، تابش خورشید به زمین مایل / کج است. اما با گذشت هر روز، از کجی تابش خورشید کم می شود و راست تر می تابد.

در تابستان، تابش خورشید به زمین بسیارعمود / راست است.

در پاییز، تابش خورشید به زمین مایل / کج است. اما با گذشت هر روز، به کجی تابش خورشید اضافه می شود و کج تر می تابد.

در زمستان، تابش خورشید بسیار مایل / کج است.

 

میوه ها و سبزیجات چهار فصل

 

میوه های بهاره

گوجه سبز درختی، چغاله بادام سبز، سیب قندک، سیب گلاب، سیب درختی، سیب قرمز عباسی، سیب شهریار، سیب شمیرانی، سیب تخم لبنانی، نیم سفیده و نیم قرمز، شبرنگ شلیل قرمز رنگ، گلابی دم کج، گلابی شاه میوه، انگور یاقوتی، گیلاس، آلبالو، گوجه سبز برقان، گرمک، هنداونه، طالبی، خیار، توت سفید و سیاه و توت فرنگی

 

میوه های تابستانی

علاوه بر میوه های بهاره که کم و بیش در این فصل موجود است می توان به زردآلو، قیسی، شبرنگ شلیل قرمز شلیل سفید، شلیل سفید آلو سیاه انگور مهدی خانی و بی دانه، شاهانه، کندری سحابی عسگری، فرنیگ و انگور سفید همدان، لواسانات، کرج، شاهرود و انگور سیاه اصفهانی، گلابی بیروتی، چینی، دم کج، حاج علیاسی، ویلیام دوشیز، انجیر بی دانه و تازه، گوجه سبز و قرمز رسیده، آلو زرد، آلو سیاه، خیار، خیار چنبر، توت سفید، توت سیاه، ذغال اخته، تمشک، موز، هنداونه ترکمن، جهرمی، محبوبی، قرقی و خربزه مشهدی و یزد، گرمسار و ایوانکی، آلبالو، گیلاس، لیمو ترش، انجیر بندی اشاره نمود.

 

میوه های پائیزی

نارنگی، پرتقال، نارنج، لیمو ترش، لیمو شیرین، گریپ فروت تو سرخ، گلابی زیدی، دماوندی، تخم نطنز و تبریزی، انار، انار سیاه، ازگیل، به، سیب، هلو، خرمالو، خرما، رطب، هندوانه شریف آباد قزوین و همدان، خربزه ایوانکی، زالزالک، بالنگ، دارابی و سایر میوه های تابستانی که کم و بیش در این فصل موجود است.

 

میوه های زمستانی

انواع مرکبات از قبیل پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و شیرین، دارابی، بالنگ یا بادرنگ و گریپ فروت، انار بندرعباس، هندوانه اهواز، خربزه ایوانکی و اصفهان، زالزالک شهریار در دسترس می باشد.

 

سبزیجات بهاره

نعنا، ترخان، ریجان بنفش و سبز، پیازچه، تربچه، تره و جعفری، اسفناج، شاهی، گشنیز، کنگر، پونه، ریواس، تره کوهی تره فرنگی، قارچ، سیر سبز، کرفس، سیب زمینی پشندی، بامیه، نخود فرنگی سبز، باقلای سبز، مارچوبه، برگ گل سرخ، کلم پیچ، کلم قمری، کاهو ایرانی، کاهو ساقه ای و سالادی، پیاز، گوجه فرنگی، هویج فرنگی، مرزه، بابونه، شلغم، موسیر، دنبلان، از سبزیجات صحرایی دیگر از قبیل بولاغ اوتی، شنگ، والک، غازیاغی، آرتیشو و غیره در این فصل می توان یافت.

 

سبزیجات تابستانی

علاوه بر سبزیجاتی که در فصل بهار ذکر شده است و کم و بیش در تابستان نیز وجود دارد سبزیجات دیگری از قبیل فلفل سبز، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز، کدو مسمایی، بادمجان قلمی و دلمه ای، نوع دیگر بامیه، سیب زمینی استانبولی و پشندی، غوره، برگ چغندر، شبت شوید سیر خشک، هویج فرنگی، برگ مو، ریواس، باقلا سبز، پیاز سفید کاشان، پیاز قرمز آذر شهر، پیاز قرمز پشت گلی و گرد چرخی در این فصل یافت می گردد.

 

سبزیجات پائیزی

سبزیجات پائیزی کم و بیش همان سبزیجات تابستانی است به اضافه آندیو، فلفل قرمز (تند)، انواع کاهو، انواع پیاز و سیب زمینی پشندی، سوسن عنبر، بولاغ اوتی، مرزه، هویج ایرانی، ترب سفید و سیاه، زیتون سبز، زیتون سیاه، نخود سبز، سیر خشک

 

سبزیجات زمستانی

در این فصل ریحات و ترخان نیست و یا کمیاب است و کم و بیش از سبزیجات سایر فصول دیده می شود ولی سبزیجاتی از قبیل چغندر ریشه ای شلغم پونه، ترب سفید و سیاه، لوبیای سبز، کدو تنبل، کدو حلوایی و نظیر اینها دیده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۷
آگهی- کالا

چهار فصل سال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی