درج آگهی چیست؟
درج آگهی چیست؟
۱ ـ در هر درج آگهی باید ابتدا مشخص شود که پیام گیرنده کیست درواقع هدف اصلی مشخص کردن نوع آگهی میباشد مثلا نوشتن آگهی مناقصه ، آگهی مزایده ، آگهی استخدام و جز آن سبب میشود که گروه آگهی مربوط به خود را راحت تر و زودتر پیدا کنند و بخوانند.
۲ ـ گاهی برای اینکه توجه گیرندگان پیام را بیشتر به متن درج آگهی متوجه کنند گروه مدنظر را نیــز در بالای آگهــی مشخص میسازند
۳ـ متن آگهی باید متناسب با موضوع آن باشد و کلمات و عبارات به شرایط حال برگزیده شود .
۴ ـ مهمترین اصل در تنظیم درج آگهی آگهی-کالا آن است که پیام روشن و واضح باشد به گونه ای که برای گیرندگان آن هیچگونه نقطه ابهام و غیر قابل فهمی نباشد .
۵ ـ در نوشتن درج آگهی چیست آگهی-کالا کلمات نقش بسیار تاثیرگذاری دارند باید در نحوه بکارگرفتن کلمه وجمله بندی صحیح و مربوط ساختن آنها به یکدیگر و بخصوص مفاهیم عبارات اهمیت بسیار زیادی شد تا گیرندگان پیام بتوانند به راحتی و بدون هیچگونه اشکالی منظور پیامگزار و هدف آگهی را در یابند.
۶ ـ نکته قابل توجه و مهم در تنظیم درج آگهی ، مشخص کردن پیام دهنده و مقام مسئولی است که اقدام به انتشار آگهی میکند.
دسته بندی های آگهی چیست؟
برای دستهبندی تبلیغات میتوان مخاطب، میزان اثر گذاری، نوع رسانه، موضوع تبلیغ، روشهای بکار گرفته شده توجه کرد. پس تبلیغ انواع و دستههای مختلفی میابد.
درج آگهی که شناخت دقیق کاربرد آنها میتواند کمک قابل توجهی برای تبلیغاتی باشد تا استفاده بهینهتری از آنها داشته باشند.
عدمشناخت دقیق آنها در صنعت تبلیغات باعثشده که نتوان پیامهای درستی متناسب با هرکدام به مخاطبان ارسال کرد.
آگهی مستقیم
نامگذاری این نوع آگهی براساس زمان آن صورت گرفته و مدت آن در رسانه تصویری (تلویزیون) ایران حداقل ۱۵ ثانیه و در رسانه صوتی (رادیو) حداقل ۱۰ ثانیه است و به طور معمول تا 60 ثانیه نیز ادامه دارد.
سفارشدهنده آگهی برای هر نوبت پخش باید هزینه تا زمان حداقل را بپردازد.
در این سبک آگهی اگر سفارشدهنده به منظور بالابردن کیفیت و برخورداری تیزر تبلیغاتی از یک داستان روایی، آگهی با این هدف و ساختار درچند قسمت ۶۰ ثانیهاى تولید کند.
گزارشآگهی
آگهی هستند که ساختاری همچون مستند دارند و به منظور آشنا کردن مخاطب با فرآیند تولید یک محصول یا نوعی خدمات ساخته میشوند.
کمترین زمان گزارش آگهی ۱۲۰ ثانیه است و سقفی برای بیشترین زمان آن مشخص نشده است.
دعوت به تماشا
دعوت به تماشا نیز نوعی از آگهی میباشد که چندسالی در تلویزیون بسیار باب شده و متناسب با زمان هر برنامه در بیشترین حالت سه نوبت و برای هر نوبت حداقل ۱۵ ثانیه میباشد که میتواند دریکی از موقعیت قبلا شروع برنامه، ادامه و در انتهای برنامه موقعیت پخش شود.
زیرنویس
گونهای از آگهی که نیاز به توضیح ندارد و در بیشتر شبکههای تلویزیونی مورداستفاده قرار میگیرد.
to and you are just extremely wonderful. I really like
what you've acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it smart.
I can not wait to read far more from you. This is actually a great website.