آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین
***

آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین

آخرین نظرات

نکات مهم در تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان

در یک مجتمع مسکونی بهتر است تا یک نفر را مسئول بازرسی و بازدید مستمر از تاسیسات ساختمان قرار دهید بخصوص تاسیساتی که بین تمام ساکنین مشترک می باشد . نگهداری ساختمان چندان هزینه ‌بر نیست.

 

لازم است نسبت به تعمیر تاسیسات ساختمان حساس باشید و از بررسی تاسیسات مکانیکی و تعمیر پکیج و لوله ‌کشی ساختمان غافل نشوید با این کار نگهداری ساختمان به بهترین وجه انجام می‌شود و عمر بنا افزایش مییابد.

 

 

همانطور نیز اشاره شد یکی از وظایف مهم مدیر بازرسی از تاسیسات ساختمان می باشد ولی برای نگهداری از تاسیسات اختصاصی که برای هر واحد مجزا میباشد، وظیفه بازرسی از آنها بر عهده ی صاحب خانه میباشد.

 

مسکن یکی از نیاز های مهم انسان امروزی میباشد و با افزایش جمعیت شهر ها و گسترش شهرنشینی ، تامین این نیاز نسبت به گذشته مشکل تر شده است.

 

از دیرباز تا کنون بشر برای تامین نیازهای اولیه خود مثل خوراک و پوشاک و مسکن با چالش هایی مواجه بود. انسان بنا بر حکم غریزه تمام تلاش ‌هایش به نوعی برای زنده ماندن است.

 

مسکن در گذشته پناهی بوده است برای در امان ماندن از خطرات طبیعی مثل سرما و گرما و توفان و جانواران وحشی خانه در طول تاریخ بر اساس دانش انسان و شرایط زیست محیطی و امکانات ساخته میشد.
 

با پیشرف علم و تکنولوژی در حوزه ی ساخت و مهندسی ساختمان شاهد ساخت آپارتمان های مستحکمی هستیم.

 

مهندسان ساختمان های امروزی را با فولاد و آهن و سیمان و آجر بنا می‌کنند تا هدف اولیه انسان را از ساخت خانه بهتر تامین کند و او را از گزند خطرات در امان دارد.

 

همین خانه‌ های محکم هم با گذشت زمان دچار فرسایش می‌ شوند و ممکن است سرپناه مطمئنی نباشند. 

هر ساختمانی بنا بر این که با چه مصالحی ساخته شده یا اصول مهندسی در آن رعایت شده است یا نه، عمر مفیدی دارد. 

 

در واقع عمر مفید یک ساختمان، سال‌ هایی است که ساختمان از نظر استحکام مقاومت ایمنی و استاندارد لازم با کیفیت شمرده میشود.

 

در عرصه ساختمان سازی مهندسان تمام پارامتر که برای عمر مفید یک ساختمان لازم است را رعایت میکنند. 

از طرفی مهندسان ساختمان‌ سازی بر اساس اندازه‌ گیری و محاسبات دقیق عوامل موثر بر عمر مفید بنا را شناسایی کرده ‌اند. بعضی از این عوامل در کوتاه ‌مدت عمر ساختمان را پایین می ‌آورد، بعضی دیگر در درازمدت از مقاومت آن می ‌کاهد و عمرش را کم میکند.

 

در کشور ما کیفیت ساخت ‌و ساز بسیار نازل است مصالح ساختمانی بی‌ کیفیت و شیوه اجرایی نامناسب باعث شده است تا عمر مفید ساختمان‌ ها بسیار کم باشد.

 

عمر مفید ساختمان به چه عواملی بستگی دارد

بسیاری از پارامتر ها در حوزه ساخت و ساز ساختمان وجود دارد که باعث کم یا زیاد شدن عمر مفید ساختمان میشود . سازندگان ساختمان تمام تلاش خود را می‌کنند تا حتی‌الامکان از هزینه‌ ساخت‌ و ساز بکاهند. 

اگر این رویه باعث شود اصول فنی رعایت نشوند و ایمنی و استحکام ساختمان پایین بیاید.

 

این مساله به دلیل دیگری هم حائز اهمیت است کاهش عمر مفید ساختمان با فرسودگی آن در ارتباط مستقیمی است و اگر چاره‌ ای برایش اندیشیده نشود در درازمدت ممکن است جان ساکنان خانه را نیز به مشکل بیندازد.

 

لازم است عواملی را که از عمر مفید ساختمان میکاهد شناسایی کنید و برای بازسازی اقدامات لازم را انجام دهید.

 

تعمیر تاسیسات ساختمان و لوله‌ کشی ساختمان و تعمیر پکیج و تاسیسات مکانیکی از جمله مهم ‌ترین کارهایی هستند که باید در یک ساختمان بطور منظم انجام شوند.

 

چگونه میتوان بازرسی منظم از تاسیسات ساختمان داشت

بیشتر مجتمع های مسکونی وظیفه بازرسی از تاسیسات ساختمان بر عهده ی مدیر می باشد و این بازرسی باید بصورت منظم صورت بگیرد تا از بروز آسیب های جدی به ساختمان جلوگیری کند.

 

برای تعمیر تاسیسات ساختمان لازم است که بخش‌ های مختلف ساختمان بطور منظم بازرسی شوند و در صورت بروز اشکال در هر یک از قسمت‌ ها حتما تعمیرات لازم انجام شوند.

 

لوله کشی مناسب باعث افزایش عمر مفید

لوله کشی مناسب در ساختمان باعث عمر مفید ساختمان میگردد زیرا لوله کشی نامناسب باعث فرسودگی و آسیب دیدگی به ساختمان میگردد و باعث کاهش ایمنی آن میگردد لوله‌ کشی ساختمان یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های ساخت‌ و ساز اولیه ساختمان بشمار می ‌آید.

 

نشتی یا ترکیدگی در سیستم لوله‌ کشی ساختمان رطوبت زیادی بوجود می‌ آورد و یک آسیب جدی و اساسی به ساختمان وارد میکند اگر لوله ‌کشی ساختمان ترکیدگی یا نشتی داشته باشد فشار آب افت میکند.

 

این مساله باعث فرسودگی ساختمان و ایجاد خطراتی برای ساکنان میشود چون در این حالت احتمال ریزش دیوار و سقف بالا میرود.

 

اهمیت لوله ‌کشی ساختمان در ایمنی آن در تعمیر تاسیسات ساختمان یکی از کارهای مهم سرکشی منظم از وضعیت لوله‌ کشی ساختمان است.

 

اگر لوله ‌کشی ساختمان به شکل درستی انجام گرفته باشد بعد از گذشت سال‌ ها دچار فرسودگی پوسیدگی میشود.

 

آسیب‌ های دیگری هم لوله‌ کشی ساختمان را زیر سوال می ‌برند زنگ‌ زدگی و رسوب در لوله‌ ها از جمله مشکلات بزرگ آپارتمان‌ های امروزی هستند.

 

سرویس کاری و تعمیر پکیج

سرویس کاری و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان میتواند در عمر مفید بنا تاثیر بسزایی داشته باشد شوفاژها و انواع سیستم‌ های گرمایش و سرمایش جایشان را به پکیج داده ‌اند.

 

در ساختمان ‌سازی نصب پکیج از اصول مهم ساختمان است سرمایش و گرمایش ساختمان ارتباط مستقیمی با عمر مفید بنا دارد بنابراین تعمیر پکیج نیز یکی از اقداماتی است که برای بالا بردن عمر مفید بنا باید به آن توجه داشت.

 

بررسی فشار گاز سیستم بررسی مناسب بودن و عدم نوسان در ولتاژ برق ورودی به سیستم ، حصول اطمینان از فشار جریان آب مدار گرمایشی ، حصول اطمینان از باز بودن ولوهای ورودی سیستم ، بررسی  جریان آب گرم ، اطمینان یافتن از تمیزی صافی مدار گرمایشی از جمله مواردی هستند که در تعمیر پکیج ساختمان باید نسبت به آنها حساس باشید.

 

رسیدگی به تاسیسات ساختمان میتواند باعث عمر مفید بنا شود

رسیدگی و بازرسی باید بطور منظم و بر طبق برنامه صورت بگیرد تاسیسات در تعیین عمر مفید بنا نقش بسزایی دارد برای اطلاع یافتن از اهمیت تاسیسات لازم است بدانید که به دو دسته تقسیم میشود.

 

تاسیسات ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی یا همان سیستم آبرسانی و فاضلاب ، تهویه مطبوع ، استخر ، سونا و جکوزی میشود.

 

برای نگهداری از ساختمان لازم است تاسیسات بطور منظم بررسی شود و در صورت خرابی در هر یک از قسمت‌ ها تعمیرات لازم انجام گیرد.

 

برخی بازرسی و نگهداری از تاسیسات ساختمان را یک امر عادی میدانند در صورتی که بازرسی از تاسیسات یک امر بسیار مهم در بهبود عمر مفید بنا میباشد.

 

بسیار از افراد برای این که بخواهند در خرج و مخارج ساختمان صرفه جویی کند سراغ لوازم و تجهیزات بی کیفیت می ‌روند و یا از افراد متخصص برای انجام این خدمات استفاده کردند.

 

تاسیسات فنی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در سر پا بودن یک ساختمان دارد چرا که تمام نیازهای ساکنین با استفاده از این تجهیزات رفع میشود.

 

افرادی که میخواهند خدمات تاسیسات ساختمان را انجام دهند باید از لوازم با کیفیت بهره بگیرند و همین ‌طور کسانی که میخواهند این کار را انجام دهند باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی آن را اجرا نمایند.

 

تعمیر و نگهداری ساختمان

تعمیرات و نگهداری از تاسیسات ساختمان بطور برنامه ریزی شده به طوری که بازرسی ها باید بصورت منظم صورت بگیرد تعمیر و نگهداری که بصورت پیشگیرانه انجام میشود مدیر یا مالک ساختمان برای کاهش آسیب ها و هزینه های تعمیراتی بعدی یکسری از فعالیت ها را انجام میدهد.

 

تعویض کاشی‌ها ترک خورده یا تعمیر پوشش روی پشت بام قبل از تغییرات آب و هوایی نمونه‌ هایی از این برنامه‌ های پیشگیرانه است.

 

در روش اصلاح کننده مدیر آپارتمان یا مالک خانه باید قسمت های آسیب دیده را شناسایی کند و نسبت به تعویض آنها اقدامات لازم را انجام دهد در این نوع تعمیرات قسمتهای آسیب دیده ساختمان شناسایی میشود و بخش های آسیب دیده کلاً تعویض میشوند.

 

سعی کنید به ساختمان خود اهمیت دهید و با بازدید مستمر مانع از هزینه های هنگفت شوید ساختمان و نگهداری از آن وظیفه تمامی ساکنین است اما با انتخاب مدیر این وظیفه بر عهده وی میباشد.

 

مدیر میتواند برای بازدید و بررسی تاسیسات ساختمان فردی را تعیین کند و در صورت نیاز به تعمیرکار متخصص اطلاع دهد.

نظرات  (۳)

۰۴ بهمن ۰۰ ، ۲۱:۲۱ pmi acp certification
Good day! I ѕimply wiѕh to offter you a big thumbs սp for your greeat info yоu havе right here on tһis ⲣost.
Ιam returning to ʏour web site foг more soon.
Hey there! I've been reading your web site for some
time now and finally got the bravery to go ahead and give you a
shout out from Houston Texas! Just wanted to say keep up the great work!
I've been browsing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. Personally, if all site owners
and bloggers made good content as you did, the
net will be much more useful than ever before.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی