آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین
***

آگهی-کالا

آگهی-کالا | ثبت تبلیغ رایگان , درج آگهی رایگان , درج آگهی ویژه , نیازمندی های آنلاین

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

دیواری که از آجر فشاری یا با سنگ مخلوط و یا با مصالح دیگر با ملات ماسه سیمان یا ماسه آهک و یا ملات باتارد چیده شده است نمای دیوار را میتوان از ابتدا با نما سازی خارجی پیوسته ساخته و به تدریج بالا ببرد بطوری که هر رگ آجر چینی قسمت جلوی کار آجر تراشیده گذارده و پشت آنرا از آجر فشاری یا مصالح دیگر می چینند که ضخامت و مقاومت هر دیوار بستگی به نوع کاربری آن دارد.

 

شمشه گیری

بالای یکی از گوشه های هر قسمت ساختمان را مقدم گرفته و یک کروم گچی به یک زاویه نصب میشود سپس شاقولی آن کروم را به پایین ارتباط داده کروم دیگری به پایین متصل میسازد بعد خط گونیا 90 درجه را به زاویه دیگر انتقال داده به طوری که عمل کروم بندی چهار گوشه هر قسمت را زیر پوشش دهد.

 

ریسمانی به بالای هر قسمت روی کروم گرفته و هر دو متر یک کروم به زیر ریسمان به وجود آورده که این عمل پایین نیز انجام میشود بعد کروم قسمت وسط و گوشه از بالا به پایین با شمشه چوبی یا آلومینیومی شمشه گچی گرفته روی کروم گچی که سرتاسر ارتفاع دیوار را در چند قسمت گرفته از ملات گچ و خاک یا ماسه سیمان میپوشانند.

 

فرش کف ساختمان

فرش کف ساختمان ابتدا در گوشه هر قسمت یک قطعه سنگ ساییده شده یا موزائیک یک اندازه بطوریکه تراز روی چهار نقطه باشد قرارمیدهندسپس ریسمانی نازک و محکم به اضلاع بسته و خط گونیا 90 درجه را به گوشه ها انتقال می دهد بعد ملات را کف آن پهن می کنند و کف را فرش مینمایند.

 

اجرای خط گونیا معماری

گوشه دو ریسمان عمود بر هم بسته و 60 سانتی متر به یک طرف نشان گذارده ضلع همجوار را 80 سانتیمتر علامت گذاری میکنیم در این حالت خط ارتباط بین این دو باید 100 سانتیمتر کامل باشد که در مغایرت ریسمان را جا بجا کرده تا نقطه 100 سانتیمتر تکمیل گردد.

 

قرنیز

روی فرش موزائیک یا سنگ قسمتهای ساختمان قطعه سنگی به دیوار نسب میشودکه قرنیز نا میده میشود تا شستشوی کف و تنظیم گچ کاری دیوار ها آسان گردد در بیشتر ساختمان ها این قرنیز حدود 10 سانتیمتر استفاده میشود.

 

سفید کاری ساختمان با گچ

شمشه گیری آستر میشود در اینصورت گچ آماده را پس از الک کردن با الکی که سوراخ آن نیم میلیمترمربع است الک نموده و سپس حدود سه لیتر آب سالم در ظرفی ریخته گچ الک شده را با دو دست آهسته در آب میپاشند.

 

ضخامت گچ به روی آبها برسد بلا فاصله با دست گچ های داخل آن را مخلوط نموده بعد خمیر گچ را با ماله آهنی روی دیوار آستر شده میگشد و بلا فاصله یک شمشه صاف روی آن میکشد تا ناهمواری آن روی دیوار گرفته شود.

 

کاشی کاری ساختمان

شروع نصب کاشی به این صورت اقدام میگردد ابتدا خمیری از خاک رس تهیه و آن را میورزند این خمیر در ظرفی آماده میماند سپس با گچ یا سیمان یا ماسه یا خاک رس کوبیده شده زیر رگه اول کاشی در یک ضلع کنار دیوار شمشه تراز به وجود می آورد تا امکان چیدن رگه اول کاشی به وجود آید.

 

دو عدد کاشی دو سر ضلع با فاصله حداقل 1 سانتیمتر از دیوار قرار میدهند سپس ریسمانی نازک به بالای آن متصل نموده جلوی کاشی ها را از گل ورزیده شده موقتا بست میزنند بعد شمشه فلزی بسیار صاف جلوی کاشی در حال نصب قرار میدهند و بقیه کاشی را پشت شمشه چیده بعد با ریسمان کنترل مینمایند.

 

جلوی بند را از گل ورزیده شده کروم موقت گذارده سپس دوغاب سیمان رابه صورت رقیق محلول شده از ماسه پاک و سیمان معمولی آماده با ملاقه به آهستگی پشت کاشی ها را پر میکند.

 

اضلاع را در رگه دور می گردانند تا امکان کنترل تمام زاویه وضلع گوشه و نبشه به عمل آید کنار ضلعی تکه غیر استاندارد احتیاج شود کاشی رگه را جا بجا نموده و تکه ها به کنار منتقل شود و دوغاب ریزی انجام گیرد.

 

پس از کنترل اضلاع هر بنا رگه دیگر را از اول شروع و انقدر تکرار میشود تا کاشیکاری در حد مطلوب به اتمام برسد پس از خودگیری ملات کاشی دوغابی از رنگ کاشی با سیمان سفید ورنگ مشابه تهیه نموده و با پارچه یا گونی به لای بند مالیده و بعد از خشک شدن سطح کاشی ها را کاملا نظافت مینمایند نصب کاشی دیواری پایان یافته و آماده فرش سرامیک میشود.

 

سرامیک کف

فرش کف پس از کنترل لوله گذاری و چک نمودن ایزو لاسیون و شیب سازی لازم برای آبروها زیر سرامیک یک پلاستر سیمانی تعبیه میشود تا اینکه 3 میلیمتر جای ملات برای نصب سرامیک باقی بماند سپس پلاستر زیر بنا نباید خشک شود.

 

دوغابی از سیمان معمولی به ضخامت نیم سانتیمتر روی پلاستر قرار داده و قطعات سرامیک آماده را در دوغاب غرق نموده تا شیره دوغاب به زیر درزهای سرامیک نفوذ کند و از این روی قطعات به پلاستر زیر چسبیده شود.

 

روی سرامیک با شمشه و چکش لاستیکی کوبیده تا هموار گردد 24 ساعت بعد کاغذ روی سرامیک را نم زده و پس از خیس خوردن به وسیله پارچه ای جمع آوری و نظافت میگردد.

 

باید کنترل شود که چنان چه درزی از سیمان بر خوردار نشده و لای درز باز مانده باشد از سیمان دوغاب پر میشود و درز با رنگ سرامیک به صورت دوغاب تزئین و چنان چه نیاز به بتنه کاری باشد از سیمان سفید و رنگ خمیری تهیه و جای ناهموار درز ها را پر و نظافت مینماید.

 

چیدن آجرنما

آجر سفید از بهترین خاک رس خالص بدون مواد گیاهی یا آهکی و یا شنی پخته شده به نزدیک کار آجر تراش حمل میشود سپس دستگاه برش و تراش آجر را بریده و سپس آنها را به ظرف آب موجود وارد می کنند.

 

آجر حداقل دو ساعت درآب باقی میمانندکه چنانچه مواد آهکی داشته باشد شکسته و با سیراب شدن آن مقاومت و استحکام آجر بالا رفته وثابت خواهد ماند.

 

قطعه آجر دیگر روی نره های تراشیده شده را کاملا صیقل میدهند در این صورت خمیری زاییده شده از خود آجر به وجود می آید با پرکردن سوراخ آجر به وسیله بتنه و کشیدن قطعه آجر دیگر تیزی و گوشه های آجر را صاف و هموار میکنند.

 

آجر برای چیدن جلوی دیوار آماده است آجرهاشوره سفیدی روی آجر را میگیرد که میتوان پس از چیدن و خشک شدن شوره ها آن را با پارچه ای از روی آجرها برداشت.

 

بند کشی

اتمام کل نما سازی با آجر ابتدا ماسه بادی دانه دار پای کار آماده داشته و به هر پیمانه ماسه دو پیمانه سیمان معمولی پرتلند اضافه میکنند وبا مقداری آب به صورت خمیر در آورده خمیر را در ظرفی نزدیک کار برده با قلم فلزی باریک که عرض آن حد اکثر 10 میلیمتر و ضخامت آن 2 میلیمتر و سر آن نیز منحنی شده باشد وسط آن نیز زانویی خورده شده باشد.

 

خمیر را کم کم روی کف دست چپ قرار داده و قلم نام برده را به دست راست گرفته دست چپ به زیر درز آجر از چپ به راست حرکت میکند و هم زمان دست راست با قلم فلزی خمیر را به لای درز جای داده پس از پیش رفتن حدود یک متر طول عمل را به درزهای زیر انتقال میدهد.

 

نصب سنگ نما

ابتدا جلوی دیوار ها را با قطعه سنگی کروم بندی و اضلاع دیواررا به صورت صاف و گونیا ریسمان بندی میکنند سپس رگه سنگ را شمشه گیری میکند بعد از ریسمان بندی بالا و کنترل شاغولی آن سنگهای رگه را نصب مینماید.

 

گچ ساخته شده جلوی آن هارا از کروم گچی موقت متصل می سازد سپس دوغاب سیمان ساخته شه از ماسه و سیمان را که با آب نیز محلول شده با ظرف قاشقی شکل پشت سنگ ها را پر میکنند.

 

در پشت سنگ اتصالات آهنی به نام اسکوب نیز الزامی است اسکوب انجام نگرفته باشد سنگ اتصال به دیوار آجری نداشته و امکان ریختن سنگ ها وجود دارد در این صورت باید رویل پلاک شود که آن نیز از نظرشکل خارجی زیبا نخواهد شد.

 

نمای سیمانی ساختمان

 

تزیین نمای خارجی سیمان ساختمان در اولین مرحله ملاتی از ماسه پاک نه چندان درشت آماده کرده چهار پیمانه ماسه و یک پیمانه سیمان معمولی را با آب به صورت ملات مخلوط در آورده ابتدا بالای دو سر یک ضلع دیوار را کروم بندی و روی کروم را رسیمان کشیده و هر یک متر کروم به دیوار متصل مینمایند.

 

شاغولی کروم را به پایین دیوار داده عمل بالا را در پایین نیز انجام میدهند بعد فاصله کروم را از بالا به پایین با ملات ساخته شده فوق پرکرده وروی آن را شمشه کش مینمایند.

 

کروم بندی فاصله دو کروم را با همان ملات پر کرده شمشه صافی را از پایین به بالا روی ملات کشیده تا روی شمشه صاف کردن این عمل را آستر می نامند.

 

بعد از تمام شدن کل طول دیوار خاک و پودر سنگ را با سیمان بطور نصبی مخلوط نموده یعنی برای سه پیمانه از دو مخلوط یک پیمانه سیمان سفید را با آب مخلوط کرده تاخمیری نسبتا رقیق تهیه شود.

 

خمیر را با کمچه آهنی یا چوبی روی آستر مالیده و با پاشیدن آن به وسیله قلم مو روی آن را با تخته ماله های چو بی ماساژ داده تا زیر تخته صاف و موج آن گرفته شود.

 

پارکت سازی ساختمان

ساخت پارکت چوبی ابتدا روی موزائیکها زیر پارکت را با دستگاه کف ساب ساییده وکاملا صیقل مینماید و نیز لبه های موزائیک را همواره نموده سپس با خمیری نظیر خمیرهای شیمیایی یا چسبی یا سیمانی یک قشر روی موزاییک را ماستیک نمود.

 

شمشه فلزی خمیر را جا بجا کرده وشمشه را روی آنها گردانیده تا اطمینان حاصل شود زیر پارکت صاف شده 48 ساعت بعد روی خمیر خشک شده را صیقل داده و صاف مینمایند بعد پارکت چوبی که به قالب 25 سانتیمتر با تکه های دو و نیم سانتیمتر از چوب ملچ ممرز و افرا، راش، چنار، در کارخانه نجاری و پارکت سازی به هم متصل گردیده وروی آن یک ورق کاغذ به طور موقت چسبانده آن را با چسب شیمیایی روی کف می چسبانند.

 

پارکت کاملا بر روی زمین چسبیده است 48 ساعت آن روی پارکت را به وسیله ماشین سمباده که قطر قرص آن بزرگ باشد ساییده وتمام قطعات را با هم یکنواخت و یک رو ویک سطح مینمایند.

 

روی پارکت و برداشتن گرد و خاک ناشی از کار روی آنها را با ماستیکی ترکیب شده از خاک اره نرم از جنس و رنگ همان چوب و چسب سفید رنگ تنظیم شده است تمام سطح پارکت را پوشانیده به طوریکه تا نیم میلیمتر روی پارکت ماستیک بماند.

 

دو روز بعد به وسیله ماشین سمباده که قرص آن بزرگ و از قطعات پارچه ی برخوردار باشدو نام این دستگاه پولیش قلمداد شده است کاملا روی پارکت را صیقل داده تا اطمینان حاصل شود سطح پارکت یکنواخت و یک رنگ است.

 

یک قشر سیلومات با تینر فوری محلول گشته آنرا به منظور پرکردن چشمه ها با دستگاه پیستوله روی پارکت میباشند پس از خشک شدن سیلر با ماستیک لکه گیری کرده و دوباره روی آن را پولیش مینمایند.

 

برای پاشیدن قشر آخر رنگ لازم است در اولین مرحله درب وپنجره را بسته نگهداشت و کلیه راه گردو خاک را بسته نموده و پس از نظافت کردن کامل موقع زیر رنگ کیلر را با تینر فوری محلول ودر پیستوله ریخته و از یک سر پارکت به طور نازک یک قشر نیم میلیمتری روی کار میپاشند.

 

رنگ پاشی کل سطح برای 24 ساعت در را بسته نگهداشته سپس با دستگاه پولیش که دور دایره آن از پارچه پوشیده شده باشد کل سطح پارکت را پولیش وصیقل داده تا تشخیص داده شود سطح پارکت نرم و رنگ شیشه ای روی آنرا گرفته است.

 

 

ایزولاسیون

 

برای ساخت بام ابتدا روی سقف بتنی را از هر گونه گچ تمیز کرده و نخست باید محل نصب ناودانها مشخص و پس از نصب نرده و یا دوره چینی با پوکه معدنی که یک نوع خاک سبک وزن است کروم بندیها انجام میپذپرد.

 

مهندس ناظر ساختمان مواظب است مقاومت را با احتساب به وزن مصالحی که برای شیب سازی مصرف مینماید قوی تر بگیرد.

 

پس ازاتمام کروم بندی و در نظر گرفتن شیب آبرو وسط کروم را از همان پوکه وسیمان پر میکنند و روی آن را با شمشه و ریسمان مسطح کنترل میکنند بعد از آماده شدن شیب سازی ایزالاسیون انجام میشود.

 

ایزولاسیون قیری

 

بهترین ایزولاسیون برای بام ها ایزولاسیون گونی قیری میباشد قیر را با حرارت لازم رقیق نموده و روی بام میمالند سپس گونی های سالم درجه یک را از پائین به بالا چسبانیده میشود.

 

نصب این گونی ها از بالا به طرف ناودانها هدایت میشود لایه گونی دوم خلاف جهت یعنی چنانچه لایه زیر طولی چسبانده شده باشد لایه رو عرضی انجام میگیرد.

 

گونی ها با قیرآغشته میگردند و پس از کنترل کلیه درز ها وبند گونیها در این هنگام آماده آسفالت ریزی یا موزائیک میباشد.

 

ایزوگام ورقی

 

پس از کنترل کلی و ریسمان کشی لوله ایزولاسیون را از یک سر روی بام میچسبانند با حرارت دهنده درزها را با هم جوش میدهند و با خمیر روی بام را لکه گیری میکنند.

 

تیرچه بلوک

 

برای اجرا سقف تیرچه بلوک ابتدا تیرچه ساخته شده از میله گرد آجدار و زیر آن از فوندوله های سفال یا بتن است را به بالای ساختمان میآورند.

 

زیر تیرچه ها به فاصله حداکثر 100سانتیمتر چوب کشی نموده و به وسیله شمعها فلزی یا چوبی بار سقف به زمین منتقل میشود.

 

سپس بلوک که از سفال یا سیمان و ماسه تهیه شده است در فاصله تیرچه ها چیده میشود و وسط دهانه را مقداری که نبایداز کل عرض دهانه کمتر باشد.

 

آن را در اصطلاح معماری چتر میگویند چتر فوق پس از چند سال خستگی بتن و تحمل فشار به صورت صاف در خواهد آمد.

 

تقسیم فشار در جهت خلاف تیرچه روی بلوکه ها با فاصله حداقل 40 سانتیمترنصب ورودی سقف را از بتن سالم پر میسازند تا موقعی که روی بلوک بتن ریزی شود.

 

ویبراتور برای ارتعاش و دفع هوای بتن الزامی است و اگر نبود با قطعه چوبی به صورت تخماق به بتن ضربه میزنند.

 

بتن تا 12 روز نیاز به آب پاشی دارد و هنگامی که ترک های سطحی روی بتن دیده شود به وسیله دوغاب سیمان پر میشود ترک ها نیز به مقاومت سقف آسیبی نمیرساند.

 

سقفهای کاذب

 

سقف کاذب یعنی سقف دوم که در مقابل فشار ضعیف ساخته میشود زیر طاق به وجود می آید زیرا کانال کشی ها لوله برق و غیره از زیر سقف عبور مینماید.

 

به این منظور شاخه فلزی از سقف به پائین ارتباط داده میشود بعد از اتمام و کنترل کلیه کانالها لوله ها با آهن های نبشی یک سقف کاذب زیر کانالها به وجود می آورند به شاخه پائین آمده متصل میگردد.

 

پس از آهن کشی تور فلزی مخصوص بنام رابیز را با سیم های نرم آرماتوربندی به آهن کشی های سقف کاذب پیوسته میسازند.

 

در آخر روی آن را از یک قشر خاک و گچ به ضخامت حداقل یک سانتیمتر میپوشانند زیر سقف کاذب شمشه کاری میشود و سقف را برای سفید کاری و گچ بری آماده میسازند.

 

برای ایجاد سقف طاق دوم ابتدا میله های فلزی را از سقف به پایین ارتباط میدهند و سپس چوب که باید از چوب روسی تهیه گردد و آنها را با اندازه مشخصی به زیرکانال ها با قطعات فلزی ارتباط میدهند.

 

فاصله چوب ها از وسط تا به اندازه تقسیم میشود و برای انجام این کار از چوب ها ریسمان کشی شده که کاملا دقت در عمل لازم است پس از کنترل که جنس آنها از مقوا، پلاستیک، یونولیت، است و در اشکال گوناگون سوراخدار و یا نقشه های برجسته تهیه شده را با میخ های سنجاقی چوب ها نصب مینمایند.

 

ملات باتارد

 

از مخلوط آهک و سیمان و ماسه ملاتی بدست می آید که ملات باتارد میگویند.

 

مقاومت این ملات صورتی که آجر آن کاملا مناسب و پس از انجام کار آب پاشی شده باشد بهترین ملات تشخیص داده شده است.

 

برای تهیه ملات باتارد بهتر است تمام مواد تشکیل شده را با هم مخلوط کرده و بعد آب به آن اضافه شود و پس از به هم زدن و مخلوط کردن قابل استفاده است.

 

آهک آن باید الک شود و درملات سیمان از زمان اختلاط تا 3 ساعت قابل مصرف میباشد و پس از این زمان فاسد شده و قابل مصرف نیست ولی ملات باتارد تا 5 ساعت خود گیر میشود.

 

مواد آهنی و گچی داخل سیمان ازبین میرود ونقش ملات این است که بدون این که باعث تضعیف ساختمان شود فضاهای خالی را پر میکند سیمان بدون ماسه قابل مصرف نیست.

 

وجود ماسه برای خودگیری سیمان لازم است چون سیمان بدون شن و ماسه خودگیری نخواهد شد چنانچه سیمان به تنهایی استفاده گردد پس از 24 ساعت به صورت ورقه ورقه در می آید و متلاشی میگردد سیمان وماسه در مصرف با هم لازم هستند.

 

دیوارها ساختارهای جامدی هستند که جدا کننده فضاها و یا محافظ یک فضا هستند علاوه بر این این ساختار های عمودی انتقال دهنده بار ساختمان به زمین میباشند.

 

دیوارها را میتوان به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم کرد از طرف دیگر دیوارها بر حسب تحمل فشار به چهار نوع تقسیم میشوند :


۱-دیوار های خارجی حامل یا تحمل کننده بار


۲-دیوارهای خارجی غیر حامل


۳-دیوارهای داخلی حامل


۴-دیوارهای داخلی غیر حامل

 

دیوارها عایق بندی میشوند و هم محل مناسبی برای کار گذاشتن انواع لوله کشی ها و سیم کشی های برق هستند.

 

از طرف دیگر محل مناسبی برای تزئین و انجام کارهای هنری مانند گچ بری و نقاشی دیواری نیز محسوب میشوند.

 

نوع دیگری از دیوار خارجی حصار ها هستند که در فضای باز قرار میگیرند از حداقل ضخامت برخوردار هستند و اغلب از چوب سنگ و آهن ساخته میشوند.

 

برای تسریع در انجام کار از اجرای پیش ساخته بیشتر استفاده میشود و یکی از این موارد در کارهای ساختمانی دیوارهای گچی پیش ساخته میباشد.

 

دیوارهای گچی سقف های گچی پیش ساخته نیز با رنگ ها ابعاد و طرح امروزه در اکثر بناهای مسکونی و اداری مورد استفاده بوده و به علت دارا بودن مواد اولیه طبیعی و عدم استفاده از مواد شیمیایی هر روز بیش از پیش مورد استقبال متخصصان صنعت ساختمان قرار میگیرد.

 

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۰۴
آگهی- کالا

دانستنی هایی در مورد برق ساختمان به مجموعه کارهای برق ساختمان اعم از اصلاح و نوسازی سیم های برق ساختمان تعویض و تعبیه پریز برق و کلید برق نور مخفی سقفی و نورپردازی داخلی بهینه سازی فیوز ها و نوسازی و نصب جعبه فیوز تابلو برق آنتن مرکزی سیستم های امنیتی گفته میشود.

 

طراحی داخلی سه بعدی پیش از برق ساختمان یکی از مهمترین فاکتورهای اصلاح سیستم برق ساختمان در بازسازی است نور مخفی به نحویکه تعیین محل نورپردازی نورپردازی دیوار و نور مخفی مطلوب باید پیش از برقکشی ساختمان مشخص شود.

 

تا سیستم نورپردازی توکار اجرا شود در غیر اینصورت برق ساختمان روکار خواهد بود که جلوه خوشایندی را به همراه نخواهد داشت.

 

محل قرارگیری پریزها در آشپزخانه و نوع کاربرد هر پریز بسیار مهم است به عنوان مثال نباید پریز دستگاه ماشین لباسشویی و مایکروفر یا فرگاز در کنار هم باشد.

 

در صورت استفاده همزمان از این دو دستگاه فشار بالا بر خط سیم منجر به آب شدن روکش سیم میشود برای هود و نور چراغ های زیر کابینت آشپزخانه نباید فراموش شود برای نور زیرکابینتی از لامپ LED استفاده می شود استفاده از سیم ۱/۵ برای این منظور کافی است.

 

برای روشنایی از فیوز مینیاتوری تیپ B و برای پریز بهتر است از فیوز مینیاتوری تیپ C استفاده شود بهتر است از فیوز حداقل ۲۵ آمپری استفاده شود.

 

در غیر اینصورت با کشش بیش از حد برق توسط لوازم منزل احتمال داغ شدن فیوز و پریدن آن بسیار محتمل است دستگاه استابیلایزر که با نام فاراتل شناخته می شود دستگاهی است که از نوسان برق جلوگیری می کند.

 

دستگاه فاراتل جلوی شوک ناشی از نوسانات برق شهری را می گیرد برای استفاده از دستگاه استابلایزر در خانه ابتدا در نزدیکی محل جعبه فیوز مکان مناسبی را تعبیه می کنیم.

 

باید از مقاومت محل ساخته شده اطمینان پیدا کرد سپس برق شهری که از کنتور اصلی ساختمان آمده را باید به دستگاه استابیلایزر متصل کرد و از دستگاه به جعبه فیوز خروجی گرفت به این صورت برق ساختمان به دستگاه نوسان گیری برق شهری یا استابیلایزر مجهز خواهد شد.

 

قطر سیم مصرفی بر اساس جدول مهندسی برق ساختمان صورت می گیرد تعیین علمی قطر سیم از بروز افت آمپراژ و نوسانات ولتاژ در ساختمان اداری و تجاری و منازل که از چندین هواساز پرمصرف استفاده می کنند جلوگیری می کند.

 

جعبه فیوز متناسب با آمپراژ مصرفی انتخاب نشود در ساعات اوج مصرف جعبه فیوز برای جلوگیری از آسیب وسایل برقی سیستم برق را قطع خواهد کرد فیوز می پرد.

 

قطع آزاردهنده جعبه فیوز ها در ساختمنهای تجاری رخ می دهد که انتخاب جعبه فیوز مناسب در پیشگیری آن بسیار مهم است چنانچه قطر و طول سیم متناسب با مصرف برق ساختمان انتخاب نشود مقاومت جریان در سیم بالا رفته که منجر به ذوب شدن روکش پلاستیکی سیم و آتش سوزی جعبه فیوز می شود.

 

سیم کشی ساختمان

دانستنی هایی در مورد برق ساختمان برای سیم کشی ساختمان نیاز به لوازمی است که هر برقکاری لیست خرید آن را به کارفرما می دهد برای اجرای سیم کشی ساختمان به لوله پلیکا ۲۰ نسوز لازم است به آن لوله برق نیز می گویند.

 

برای اتصال لوله برق به یکدیگر از زانویی استفاده می شود از دیگر مصالح پرکاربرد در سیم کشی ساختمان لوله خرطومی است.

 

لوله خرطومی برق برای سیم کشی در سقف و دیوار کاربرد فراوان دارد استفاده از لوله برق و خرطومی دو دلیل مهم دارد یکی آنکه از آسیب دیدن سیم جلوگیری می کند و دیگری اینکه در شرایطی که نیاز به تعویض سیم کشی ساختمان در آینده باشد.

 

می توان با استفاده از فنر مخصوص برقکاری نسبت به تعویض سیم اقدام کرد قوطی برق برای قرارگیری مکانیزم کلید و پریز تعبیه می شود استفاده از قوطی برق در ساختمان توصیه می شود.

 

از سیم افشان به منظور سیم  کشی ساختمان استفاده شود در صورتیکه در ساختمان برق سه فاز پشت کنتور داخل واحد آمده باشد باید از قطعه ای به نام کنترل فاز استفاده کرد تا برق سه فاز را به برق تکفاز تبدیل کرد.

 

اصلاح و بازسازی کلی سیستم برق ساختمان و آنتن مرکزی و نور مخفی فقط در صورت تخریب کف و اصلاح کلید و پریز از طریق تخریب دیوار امکان پذیر است.

 

برای محافظت از پوسیدگی سیم های برق ساختمان و آنتن مرکزی و دسترسی ساده به ابتدا و انتهای مسیر برق ساختمان سیم برق را در کف از لوله برق پلیکا و در دیوار از خرطومی برق عبور می دهند.

 

مزیت اصلی استفاده از لوله پلیکا و خرطومی این است که چنانچه پس از مدتی به هر علتی جریان برق سیم قطع شد می توان با فنر مخصوص سیم جدید را جایگزین سیم قبلی کرد بدون اینکه هیچگونه خسارتی به گچکاری دیوار یا کف وارد شود.

 

برای سیم کشی لوستر و پریزهای اصلی بهتر است از سیم ۲.۵ استفاده شود استفاده از سیم ضعیفتر باعث آتش سوزی سیم در تجهیزات با مصرف برق بالا می شود.

 

در زمان خرید انواع سیم برق به مهر استاندارد توجه کنید در غیر اینصورت آتش سوزی سیم خیلی زیاد خواهد بود.

 

استفاده از فیوز با آمپراژ پایین و مصرف بالای برق به وسیله کولر گازی باعث پریدن فیوز می شود بهتر است فیوز مینیاتوری با آمپراژ بالاتر استفاده شود البته حداکثر آمپراژ فیوز با آمپر برق واحد باید متناسب باشد.

 

روی قبض برق آمپر برق منزل نوشته شده است در صورتیکه نیاز به آمپراژ بالاتری داشته باشید می توانید با درخواست به اداره برق منطقه محل سکونت نسبت به افزایش آمپراژ برق واحد اقدام کنید.

 

 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۵
آگهی- کالا


هنوز تئوری کاملی برای اختلاف تشکیلات ساختمانی سنگ ها داده نشده است سنگ عهده دار ترکیب پوشش پوسته کره زمین بوده اند.

 

تعییر حالت سنگ ها که دینامیک نامیده میشود قسمتی از شیمی پوشش است  توسعه شیمی تجزیه ای و ساختار مصنوعی بی اندازه در رشد سنگ شناسی موثر بوده است.

نزدیک شدن شیمی و فیزیک به یکدیگر به تشخیص سنگها وانتهاب ورده بندی آنها کمک میکند.

 

موارد علمی فوق باعث شده است کمتر ساختمان معاصر به علت عدم شناخت مصالح سنگی خراب شود.

 

مقاومت سنگ وساختمان میکروسکوپی مخصوص ومطالعه سیمای سنگها کمک زیادی برای احداث جاده و ساختمان میباشد.

 

مصالح سنگی که در ساختمان ها و راه ها بکار برده میشود مثل شن و ماسه رودخانه سنگ معدن و گاهی سرباره های کوره بلند ذوب آهن وصخره های طبیعی‎ به صورت توده های بزرگ در طبیعت و به وفور وجود دارند که تحت تاثیر عوامل جوی به صورت ریز و قلوه و شن و ماسه تبدیل شده اند. قبل از پراکندگی انتخاب در پس ستون و سد و موج شکن باید از نظر مقاومت در برابر فشار و یخ بندان وسایش اطلاعات دقیقی بدست آورد.

 

زمین شناسان صخره های طبیعی را به سه طبقه آذرین-رسوبی-متامورفیک دگرگونه تقسیم کرده اند ۴۰۰ هزار نوع سنگ دسته بندی شده اند.


سنگها از نظر مقاومت نسبت به یخ بندان به ده درجه ۱۰-۲۰-۲۵-۳۵-۵۰-۱۰۰-۱۵۰-۲۰۰-۳۰۰-۵۰۰ در جه تقسیم میشود.

درجه ۵۰۰ از همه مقاومتر است و قبل از مصرف هر سنگ مساله مقاومت در مقابل یخ بندان محلی کنترل میشود.

 

سنگها از نظر مقاومت به گروههای ۴-۷-۱۰-۱۵-۲۵-۳۵-۵۰-۱۰۰-۱۵۰-۲۰۰-۳۰۰-۴۰۰-۵۰۰ kg تقسیم شده اند.


سنگهای آذرین

 

این سنگها به صورت کریستال از سرد شدن توده مذاب آتشفشانها بوجود آمده اند و به سه گروه اسیدی، نیم اسیدی روشن ۶۶%-۵۵% سیلیس و آذرین بازی تیره رنگ که کوارتز آزاد و ۵۵% سیلیس دارند تقسیم میشود این سنگها مقاومت کلی بالایی دارند.

 

سنگهای رسوبی


این سنگها از رسوب ذرات حاصل از تجزیه صخره های مانده ازدریاها واقیانوس ها و بقایای معدنی موجودات دریایی یا از کریستالیزه شدن مواد معدنی محلول مذاب بدست می آینداغلب مقاومت ضعیفی دارند.


سنگهای رسوبی با توجه به موادی که دارند به سه گروه تقسیم می شوند:
۱-سنگها آهکی مثل گچ سنگ آهک دولومیت
۲-سنگهای سیلیسی ماسه سنگ سنگ چخماق
۳-سنگهای رسی و شیل


سنگهای دگرگونی


از دگرگونی سنگهای آذرین یا رسوبی تحت عوامل جوی، حرارتهای زیاد، فشار،بافت اصلی رسوبی یا آذرین متفاوت تشکیل شده اند بافت کریستالی دارند.
۱-سرباره به عنوان مواد راهسازی مصرف دارد به سیمان اضافه میکنند ومشابه مواد سنگهای آذرین هستند.


مواد سرباره درمقایسه با مواد طبیعی یکنواخت ومناسب تر است بطور کلی سرباره های کوره بلند آهن و حاصل از ذوب مس و قلع را نیز میتوان در عملیات راهسازی استفاده کرد.


در راهسازی ساختمان داخلی سنگ از نظر زمین شناسی مورد نظر نبوده و مشخصات فیزیکی و طبقه مربوطه مهم است.

 

در این کار از سرباره ها سنگهای مصنوعی مختلفی درست میکنند که مصرف راهسازی و سیمان سازی دارد.


۲-بازالت این سنگ جز سنگ های آذرین بیرونی است ونوع بازی آن دارای دانه های ریز میباشد.


معادن مربوط رودهن که سیاه و متراکم است یافت میشود در دماوند نیز بازالت قهوه وجود دارد در مسیر جاده تهران قم از این نوع معادن یافت میشود.


۳-فلمنت رنگ آن از سفید تا سیاه متغیر و وزن مخصوص آن کم واغلب به صورت شن دیده میشود.


۴-گابرو سنگهای آذرین بازیک درشت دانه جز این دسته میباشد فلدسپاتها جز مواد متشکل آنها است رنگ این سنگها معمولا تیره وبه علت داشتن مواد آهنی ومنگنز، وزن مخصوص بالایی داشته و بدین علت جز مهمترین مصالح راهسازی هستند.


گابرو در پلور دارای الیوین ومیکای سیاه پیدا میشوند گابروی کرج پیروکسن دارد وکمرت بازیک است.
۵-گرانیت جز سنگ های آذرین اسیدی ونیم اسیدی دانه دشت میباشند مهمترین اجزا متشکله کوارتز بوده، میکا پیروکسن وآمفیبول در بافت آنها یافت میشوند.


۶-گریتستن با دانه های درشت یا متوسط رسوبی سیلیسی هستند توده محکمی دارند وزن مخصوص آنها کمتر از ۸۰/۲ نبوده و با سنگهای ماسه سنگ در راه سازی استفاده دارند.

 

۷-هورن فلس خرده سنگهای دگرگونی حرارتی ومتوسط دانه بوده وتیره رنگ هستند.


۸-سنگ آهک سنگهای رسوبی مثل دولومیت وسنگ مرمر عمدتا از کربنات کلسیم و منیزیم با رنگ روشن و دانه های ریز هستند و دارای وزن مخصوص متوسط و مصرف راهسازی دارند.

 

۹-پرفیری خرده سنگهای آذرین بیرونی با اختصاصات آتشفشانهای قدیمی و سنگهای اسیدی و نیم اسیدی دانه ریز میباشد و به گرانیت شباهت دارند.


۱۰-کوارتزی سنگهای سیلیسی یا دگرگونی از کوارتز تشکیل شده اند دانه ریز یا متوسط دارند وزن مخصوص متوسط و رنگ روشن و مصارف راهسازی دارند.
۱۱-گروه شیست؛سنگهای متورق، در کارهای ساختمانی غیرقابل مصرف میباشند.
 

مرغوبیت مصالح در مقابل فشار ساییدگی وصیقلی شدن بستگی به نوع وخواص سنگ داشته روش تهیه مصالح سنگی در مرغوبیت آنها موثر است.


در معادن یک قشر رویه نامرغوب باران اسیدی خورده وجود دارد که باید به علت روشن نبودن فصل مشترک قسمت رویی را حذف کرد.

 

با عبور دادن از سرندهای مخصوص می شود زوائد را حذف کرد و رس موجود را شست اندازه دقیق سوراخ های سرند به جنس لایه بستگی داشته در هر مورد متفاوت است.


مصالح شکسته هم از لحاظ استحکام وهم در مورد خواص فیزیکی بی اندازه اهمیت دارند در مقابل مصالح مناسب متورق یا دراز نباید مصرف شوند.

 

طبق مطالعات به جنس سنگ ونوع سنگ شکن مربوط میشود چنانچه نسبتها یعنی اندازه دانه ها در آخرین مرحله شکست بیشتر از نباشد جنس معدن هر چه باشد شکل مصالح شکسته با مشخصات وفق میدهد.

 

مثلا برای تهیه دانه یک اینچ، ۴ اینچ بیشتر برای ۸/۳ نباید بیشتر از ½ ۱ اینچ وارد دستگاه کرد. البته نسبت کاهش را در بعضی معادن می شود با مطالعه تغییر داد.

 

در عمل اول مصالح شکسته را جداگانه کپه مینمایند و در اندازه های زیر مرتب میکنند سپس با توجه به دانه بندی آنها را مخلوط میکنند.


مصالح به سه اندازه از سنگ شکن خارج میشوند که عبارتند از ریز دانه
۸-۰ میلیمتر متوسط ۱۶-۸-میلیمتر درشت دانه ۲۶-۱۶ میلیمتر این مصالح را در کارخانه آسفالت بریزند بایداندازه سرندهای کارخانه از بالا به پایین به ترتیب :۲۶،۱۶،۸ میلیمتر باشند.


دانه بندی وسط حدود مشخصات فوق را بخواهند بکار ببرند عملا تهیه صددرصد دقیق دانه بندی فوق در حجم زیاد مقدور نیست لذا تا ۵% از دانه بندی شناخته شده است.


اگر اندازه سرواخ ها و سطح سرند مناسب انتخاب شده باشد دانه بندی مورد نظر بدست می آید.


۱-سرند بالایی پاره شده و دانه های بزرگ وارد شوند.

 

۲-سنگ ومعدن آلوده به گل و لای یا قشر سست باشد ریزدانه وارد شده و دانه بندی را به هم میزنند.


۳-ارتعاش سرند یا شیب آن مناسب نباشد مصالح فرصت عبور نداشته خارج می شوند در این حالت سه صورت پیش می آید.


در صورتی که حالت ۳ مربوط به سرند فوقانی باشد قسمت عمده مصالح شکسته هدر میرود و باید دوباره به سنگ شکن برگردد.

 

حالت فوق مربوط به سرند میانی باشد مقدار زیادی مصالح ریز وارد قسمت متوسط دانه می شوند و دانه بندی را به هم میزنند.


این حالت مربوط به سرند زیر باشد مصالح روی هم جمع شده مخزن ریز نمی تواند جوابگوی عملکرد کارخانه باشد و مرتب باید صبر نمود تا مخزن ریزدانه پر شود.


۴-مصالح روی سرند ها بیش از مقدار ریخته شود عمل سرند با اشکال مواجه می گردد دراین حالت ریزدانه ها وارد مخازن میشوند.

 

نمونه ها را از معادن یا کپه های مصالحی از نقاط مختلف برداشت وحاصل را خوب به هم زد وچهار قسمت کرده دو قسمت را با هم مخلوط کرده و برداشت.

 

این عمل را در آزمایشگاه دستگاهی به نام Quarter انجام می‌دهد ونمونه ها را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند.

 

تعریف دانه بندی مصالح سنگی عبارت است از تعیین درصد وزنی دانه های یک اندازه از کل مخلوط نتایج این کار در راهسازی و ساختمان کاربرد وسیع دارد.

 

برای این کار توسط دستگاه کوارتر ۴ بخش کن مقدار مناسبی از مصالح برداشته و روی الکها ریخته و حدود دو دقیقه و بیشتر تکان میدهند.


هر طرح راهسازی نوعی دانه بندی مخصوص احتیاج است. ابتدا با توجه به نوع مشخصات الکهای مورد نیاز را باید مشخص کرده و روی هم چید.

 

الکها از بالا به پایین مواد درشت تر را رد میکند پس از ۲ دقیقه تکان دادن آنقدر این عمل را ادامه میدهند تا تمامی مصالح درجه بندی و الک شوند.


مصالح شستشو داده شده روی الک که بالای الک مانده وخشک وتوزین میکنند تفاوت این وزن با وزن اولیه وزن مواد رد شده از ۲۰۰ میباشد.

 

پس از خشک کردن آنها را دانه بندی نموده توزین را به روش خشک در جدول یادداشت میکنند بعد از محاسبه دانه بندی مصلاح را توزین وگزارش میکنند.

در راهسازی موارد زیر مصرف دارند


۱-پی سازی


۲-کرسی چینی


۳-بنا سازی


۴-پلاک برای قرنیز و دیوار سازی داخلی


۵-پله سازی


۶-قرنیز وکتیبه


۷-دانه بندی سبک و متوسط وسنگین در بتن


۸-سنگهای ترکیبی و چسبی

 

سنگ ساختمانی تاریخچه سنگ یکی از ابتدایی ترین مصالح ساختمانی است که انسان برای ساختن ابزار و پناهگاهها و رفع نیاز خود استفاده کرده است.

 

دوره های کهن سنگی و پارینه سنگی نشان دهنده دوره ای است که در آن کاربرد سنگ بر فلز و دیگر مصالح مقدم میباشد.

 

آثار خانه های از سنگ چیده شده در شمال متعلق به ۷۰۰۰ سال پیش موجود است در ساختمان سنگی از سنگ لاشه همراه با ملاتهای گچ و آهک استفاده شده است.

 

باید اذعان کرد که اگرچه سنگ به علت سنگینی و مشکلات حمل و نقل استخراج تا حدی جای خود را به مصالحی نظیر آجر داده است اما همچنان اهمیت خود را در ساختمانهای سنگین و سخت نظیر پلها تونلها بهمن گیرها دیوارهای حائل و سنگ چینها و کرسی چین ها و غیر حفظ کرده است خواص عمومی و کاربری سنگها سنگها را به طور کلی از نظر تشکیل به سنگهای آذرین رسوبی و دگرگون دسته بندی میکنند.


سنگ تزئینی سنگی است طبیعی که در اندازه مشخص انتخاب تراش و یا برش خورده باشد.

 

به معنای وسیع کلمه اصطلاح سنگ تزئینی شامل سنگها در هر شکل میباشند که به طور مستقیم و پس از سائیده شدن و صیقل کاری در نماهای داخلی و خارجی ساختمان به کار میروند.

 

سنگهای تزئینی از نظر سنگ شناسی به یکی از گروههای سنگ آذرین دگرگونی و یا رسوبی اختصاص دارند و شامل انواع مرمر : مرمرمیت- چینی- کنگلومرا-تراورتن- ماسه سنگ- گرانیت-دیوریت-سینیت- گابرو و بعضی موارد کم اهمیت تر میباشند.


انواع سنگهای تزئینی بر حسب خصوصیات فیزیکی خود شناخته میشوند این خصوصیات عمدتاً عبارتند از :

 

دامنه سختی سنگهای تزئینی بسیار زیاد است این دامنه از پائین ترین درجه سختی تالک گرفته تا به بالاترین درجه سختی سنگ گرانیت که حتی از فولاد نیز سخت تر است میرسد.

میزان سختی قیمت تمام شده سنگ موثر است هر چه سنگ سخت تر باشد استخراج برش و صیقل کاری قطعات آن زمان و هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.


رنگها هر کدام زیبایی و جلوه خاص به اشیا میدهند و بشر در انتخاب خود علاوه بر استحکام، خاصیت و سهولت کاربرد به ظاهر امر نیز توجه خاص مبذول میدارد.

 

ساختمانها به جهت رنگ نمای بیرون آنها به زیبایی شهر می افزایند رنگهای روشن بر رنگهای تیره و کدر برتری دارند.

 

رنگ نمای بیرون ساختمانها که ناشی از نوع مصالح بکار گرفته شده سنگی و یا غیرسنگی میباشد خود تحت تأثیر عوامل جوی قرار دارد.


تخلخل در اثر نفوذ آب باران به داخل حفره های سنگ این حفره خود غالبا تحت اثر شیمیایی محلولهای طبیعی بر روی بعضی از کانیهای موجود در سنگ به وجود می آیند.

 

در هوای صفر درجه زمستان آبی که به داخل خلل و فرج سنگ و یا به پشت سنگ نما نفوذ مینماید منجمد شده و موجب میگردد که در سنگ ترکهای عمده ای ایجاد گردد.


مقاومت سنگ تحت تأثیر عوامل مختلفی از قبیل هوازدگی سرما- گرما- آتش سوزی تغییر مییابد.

 

عوامل مربوط به هوازدگی شیمیایی میباشند این عوامل میتوانند گازهایی نظیر SO2 ،O2 و CO2باشند.

 

در شهرها که حضور چنین گازهایی به وفور در هوا وجود دارند سنگهای نمای ساختمان بیشتر تحت تأثیر آنها مقاومت خود را از دست میدهند.

 

عوامل هوازدگی نظیر انجماد و ذوب آب داخل حفره های سنگ خاصیت رنگبری و اثر گرمایی نور خورشید به صورت فیزیکی سنگ را تحت تأثیر قرار میدهند.

 

عوامل هوازدگی شیمیایی و فیزیکی تواما عمل میکنند و سبب تغییر رنگ شکسته شدن و جدا شدن سنگ از بنا میشوند.

 

سنگهای آهکی در مناطقی که بارندگی زیاد بوده و گازکربنیک موجود در فضا بیش از اندازه باشد، برای نمای خارجی ساختمانها چندان مناسب نمیباشد.


انواع سنگهای قابل برش مورد استفاده برای مصارف گوناگون را به شرح زیر پیشنهاد کرده است.

 

آهکهای متراکم ماسه سنگ مرمرهای الوان آتشفشانی، گرانیت، سینیت، دیوریت، لابرادوریت، گابرو، بازالت، و سایر سنگهایی که با شرایط ساختمانی سازگاری داشته باشند.


سنگ مورد استفاده در دیوارها: آهک، دولومیت، ماسه سنگها، سنگ گچ


سنگ نمای داخل بناها: مرمهای صیقل پذیر، سنگ گچ

 

سنگهای مورد استفاده برای مصارف صنعتی به صورت زیر دسته بندی میشوند:


سنگهای مقاوم در مقابل حرارت،سنگ صابون،تالک، آندزیت، بازالت، دیاباز


سنگهای مقاوم در مقابل اسیدها:گرانیت، دیوریت، کوارتزیت، ماسه سنگهای سیلیسی، آندزیت، تراکیت، بازالت، دیاباز


سنگهای مورد استفاده برای پله های بناها:مرمر، گرانیت

 

انواع سنگهای تزئینی و نما:سنگهای مناسب جهت تولید سنگ نما و تزئینی تحت عناوین کلی زیر طبقه بندی میشوند:


سنگهای رسوبی:کنگلومراها و ماسه سنگها،کنگلومراها در صورتی که به صورت لایه ضخیم باشند به طور کامل نیز سیمانی شده باشند امکان دارد که عنوان سنگهای تزئینیچ مورد استفاده قرار گیرند.

 

عناصر کنگلومراها از قطعات آهکی بوده و زمینه سیمانی آنها نیز آهکی باشد و بین رنگ قطعات و سیمان زمینه مناسبی وجود داشته باشد این گونه کنگلومراها ایده آل تر خواهند بود.

 

در صورتی که عناصر اصلی سنگها دارای کیفیت و خواص متفاوت باشند برخی عناصر سیلیسی و برخی نیز آهکی باشند و عناصر سازنده و زمینه یا سیمان آهکی باشد عمل برش با اشکالاتی مواجه خواهد بود.

 

ماسه سنگها نیز در صورتی که ضخیم لایه باشند و عناصر آنها آهکی بوده و یا توسط سیمان آهکی به یکدیگر سیمانی شده باشند به صورت یک سنگ ساختمانی قابلیت کاربرد دارند.


سنگهای آهکی:سنگهای آهکی عمده سنگهای ساختمانی و تزئینی را تشکیل میدهند.


تراورتن:تراورتن ها محصول چشمه آهک ساز قدیمی هستند از بین آنها تراورتن های سفید که رگه های رنگی و خلل و فرج یکنواخت داشته باشند از مرغوبیت بیشتری برخوردارند.

 

تراورتن کرم رنگ که ناشی از وجود رنگینه های Pigmentsپراکنده اکسید آهن در متن سنگ میباشند از مرغوبیت کمتری برخورداند.

 

تراورتن رنگی که بر حسب درصد آلودگی به رنگینه های اکسید آهن به رنگهای قرمز، گردویی، لیمویی دیده شوند که ناشی از اختلاف میزان اکسیدآهن در لایه های مختلف تراورتن میباشد ظاهر بسیار زیبا دارند.

 

در بازار تراورتن های رنگی در شرایط فعلی دارای قیمت و بازار مناسبی میباشند تراورتن به دلیل داشتن مقاومت قابل قبول برش پذیری و صیقل پذیری شرایط زیبایی ظاهر وجود جهت چسبیدن کامل به ملات ارزان بودن نسبت به سایر سنگها از جمله پرمصرف ترین سنگهای ساختمانی به شمار میرود.

 

مرمر:مرمرها نیز نظیر تراورتن در نتیجه عملکرد چشمه های آبگرم آهک ساز به وجود می آیند مرمر به صورت لایه در میان لایه های تراورتن دیده میشود.

 

عملکرد چشمه های آبگرم، اگر افت دمای آب کند باشد اگر افت دما به تندی صورت گیرد تراورتن تشکیل میگردد.

 

بهسنگی که از آراگونیت حاصل میشود مرمر گفته میشود که نام تجاری انواع رنگی آن انیکس میباشد.

 

مرمر حاوی رنگهای سبز، لیمویی زرد و غیره است که پس از سایش به صورت یک سنگ تزئینی لوکس جلوه میکند.

 

مصرف عمده مرمر عبارتند از پوشش دیوار سرویسهای لوکس دکوراسیون داخلی ساختمان مجسمه سازی و میزهای سنگی است.


گرانیت:گرانیت ها از جمله سنگ های آذرین هستند که در دهه های اخیردر بازار به عنوان یک سنگ تزئینی لوکس و گران قیمت مطرح گردیده اند.

 

این نوع سنگها از نظر سختی زیاد شفافیت و زیبایی خیره کننده حائز اهمیت میباشند گرانیت هایی که فاقد آثار آلتراسیون بوده و تحت تأثیر پدیده تکتونیک و به ویژه میکروتکتونیک قرار نگرفته به لحاظ رنگ جذابیت لازم را داشته باشند به عنوان سنگهای تزئینی و نما مطرح هستند.

 

برش و سایش گرانیت ها در مقایسه با سنگهای آهکی بسیار هزینه برتر بوده به طوری که فقط دیسکها و سنگ سابهای ویژه قادر به برش و سایش آنها میباشند.


گرانیت های قرمز و صورتی به دلیل رنگ خود بسیار با ارزش هستند گرانیت های قرمز خوی در آذربایجان غربی نمونه بارز این نوع از گرانیت ها میباشند.

 

گرانیت خاکستری رنگ بر حسب درجه تیرگی و روشنی و اندازه دانه ها دارای مرغوبیت متغیری هستند.

 

گرانیت شیرکوه در یزد و الوند در همدان دارای طیف گسترده ای از انواع گرانیت با رنگها و بافتهای مختلف هستند.


سنگهای آذرین خاص:سنگهای نماازنوع آذرین خاص میتوانند دیوریت ها گابروها و سنگهای خروجی هم ارز آنها تراکیت


آندزیت ها و بازالت و نیز سنگ های دیگری نظیر سینیت پریدوتیت پیروکسنیت آمفیبولیت و سایر سنگهای آذرین از این دست میباشند.


سنگ های دگرگونی:مرمریت ها و گنیس ها دو نوع از سنگهای دگرگونی هستند که استعمال آنها به عنوان یک سنگ تزئینی و نما مناسب میباشد.


مرمریت:مرمریت ها به صورت سنگهای سفید خاکستری و رنگی با تبلور درخشندگی و شفافیت خاصی دارند.

 

این نوع سنگها که از سنگهای آهکی اولیه حاصله شده اند بر حسب درجه و رشد کریستالها ممکن است سنگهای تزئینی مختلفی را با نامها و بافتهای متفاوت ریز و درشت تشکیل دهند.


مرمریت درشت سفید یا خاکستری روشن تا کرم سنگ چینی نام دارد معادن چینی تنگ حنا نیریز استان فارس کریستال و چینی الیگودرز و لای بید و گدار سرخ موته از معادن معروف سنگهای چینی ایران هستند.


گنیس:گنیس ها نظیر گرانیت ها در صورتی که دارای رنگها مناسب و عناصر درشت بوده و فاقد التراسیون باشند به دلیل بافت چشمی زیبایی که در مقاطع صیقلی بعضی از آنها دیده میشود سنگهای تزئینی استثنایی را تشکیل دهند.


بیشتر از سنگ معدن به عنوان پوشش و نمای داخلی و کف بعضی ساختمانها به ویژه مساجد و اماکن متبرکه استفاده میشد.


کاربرد سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان از زیبایی ظاهری افزایش استحکام و دوام ساختمان افزوده شدن عمر ساختمان و کمک به بهداشت محیط زیست ساکنان ساختمان است.

 

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۰۶:۲۹
آگهی- کالا

تعرفه هایی که برای نقاشی منازل و ساختمانها وجود دارد تحت تاثیر عواملی همچون نوع رنگ نوع سطوح و شرایط سطوح ساختمان میتواند تفاوت داشته باشد و قیمت نقاشی ساختمان را برای هر متر مربع نمیتوان عدد ثابتی عنوان کرد.

 

قیمت بر اساس متر مربع محاسبه میشود و مترمربع از ضرب کردن طول دیوار در ارتفاع دیوار حاصل میشود که مجموع تمامی دیوارها و احیانا سقف متراژ کلی فضای شما را تعیین میکند.

 

نقاشی مولتی کالر قابل شستشو

این رنگ با آب رقیق میشود پایه آب محسوب میشود بعد از اجرا و خشک شدن قابل تمیز شدن میباشد.

مزیت این رنگ پوشش دهی موج ها و ترک های ریز در سطح سقف و دیوار میباشد در انتخاب رنگ بین افراد تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

 

تاثیر سن در انتخاب رنگ

سن اشخاص در انتخاب رنگ تاثیر قابل ملاحظه دارد رنگهای انتخابی خردسالان با بزرگسالان تفاوت دارد.

رنگهای زنده و خالص مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد در صورتی که بزرگسالان رنگهای پخته و ترکیب شده را ترجیح می‌دهند.

 

انتخاب رنگ در محل زندگی

محل زندگی نیز در انتخاب رنگ مؤثر است در مناطقی که هوا آفتابی است نوع انتخاب رنگ اشخاص با مناطق ابری تفاوت دارد همچنین در مناطقی که آفتاب درخشان دارند رنگهای مورد توجه غنی است، ولی در مناطقی که زیاد آفتابی نیست رنگهای تیره و ملایم انتخاب میشوند.

 

در زمستان رنگهای تیره و درتابستان رنگهای روشن بیشتر مورد توجه قرار میگیرند یکی از مشکلاتی که در رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد مسئله تأثیر محیط در رنگ ساختمان است و اگر به عکس‌هایی که در تابستان و در زمستان از یک ساختمان گرفته باشیم ، ساختمان ما دو جلوه متفاوت را نشان می‌دهد لذا باید سعی کرد.

 

رنگی برای ساختمان و اثاثیه‌ها و پرده‌ها انتخاب بشود که در تمام فصول و نیز در صبح و ظهر و شب هماهنگ با رنگ نور محیط باشد.

 

تفاوت رنگ در شهر و روستا

رنگهای سرد مورد توجه شهروندان است در حالیکه روستانشینان از رنگهای گرم مانند قرمز و رنگهای اشباع شده انتخاب میکنند.

 

فرهنگ در انتخاب رنگ

برای تشخیص سلیقه اشخاص به تحقیقات روانی و اجتماعی دست میبرند، در این تحقیقات مصاحبه و تکثیر پرسشنامه از وسایل تحقیق به شمار می‌آید، بعد از هر تحقیق می‌توان سلیقه جمعی را دریافت.

 

تاثیر سلامت روح در انتخاب رنگ ساختمان

سلامت بدن و سلامت روح و نیز خصایص اخلاقی دیگر که بطور کلی میتوان گفت شخصیت آدمی را تشکیل میدهند تحقیق در انتخاب رنگ مؤثر است.

 

رنگهای گرم و رنگهای سرد

رنگهای گرم عبارتند از: رنگ قرمز ـ نارنجی ـ زرد ـ رنگ قرمز از دیگر رنگها گرمتر به نظر میرسد در نقاشی ساختمان برای نمایش فضای پرهیجان بکار می‌رود و در معماری در راهروها میتوان بکار برد که باعث تحرک بشود.

 

این رنگها بر اثر تشابهی که با آتش و خورشید دارند گرما را به احساس می‌آورند قرمز و نارنجی وقتی مجاور هم قرار بگیرند بالاترین درجه گرما را نشان میدهند.

 

رنگهای سرد عبارتند از: آبی ـ نیلی ـ بنفش ـ سبز ـ برخلاف رنگهای گرم این رنگها باعث آرامش و انسان را از هیجان باز میدارد سبز و آبی در کنار هم سردترین رنگها را جلوه میدهند.


در حال حاضر رنگ‌روغنی مات و براق برای فضاهایی که نیاز به شست‌وشو داشته و گاهی اوقات دارای رطوبت زیاد و رنگ پلاستیک برای سطوح سقفی و دیوارهایی که زیاد در معرض کثیفی نیست کاملا مناسب است.

 

این رنگ‌ها می‌تواند با توجه به تنوع و تغییرات رنگی که در آنها پس از خشک شدنشان ایجاد می‌شود، هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب کند، اما مهم‌ترین نکته در این زمینه بحث‌ترمیم ساده و اجرای سریع آن‌هاست.

 

رنگ آکریلیک مقاوم‌ترین نوع رنگ با ماندگاری بالا و افت کیفیت بسیار کم است که تنوع رنگی آنها می‌تواند اصلی‌ترین گزینه انتخاب متقاضیان باشد.


متراژ در نقاشی ساختمان

متراژ حدودی به اینگونه میباشد که زیر بنای ساختمان در 3 ضرب میشود چون که 2 دیوار و یک سقف میباشد سپس متراژ آشپزخانه و سرویس بهداشتی کسر میگردد و فقط یک نقاشی سقف محاسبه میشود.

 

این تفاوت برای خانه های نوسازی که گچ کاری شده اند و ابتدا باید بتونه کای گردند زیرسازی و آماده نقاشی گردند می باشد، ساختمان هایی که گچ های سقف و دیوار های آنها نم داده و باید ابتدا گچ کاری شده و سپس مراحل کار انجام گیرد به همین ترتیب میباشد.


انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان اولین مرحله  است که شما باید انجام بدهید و برای آن باید با انواع رنگ و نقش و تاثیر آن در نقاشی ساختمان آن  تا حدودی آشنا باشید گاهی اوقات افراد برای رنگ‌آمیزی ساختمان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده میکنند.

 

رنگ های همه پسند را انتخاب میکنند این امر باعث شده در انتخاب رنگ از تنوع کمتری برخوردار باشیم، درصورتی که انسانها در انتخاب رنگ متفاوتند.

 

انواع رنگ در نقاشی ساختمان

در ایران  رنگ‌های سفید ـ طوسی ـ آبی ـ استخوانی ـ بیشترین انتخاب را در رنگ‌آمیزی ساختمان دارند در نقاشی ساختمان هم به تازگی به سمت رنگ‌های خاص‌تری مثل صورتی ـ زرد ـ قرمز ـ نارنجی ـ زردچوبه‌ای کشیده شده‌اند.

 

این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمیشوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده میشود تا تضاد سبب جلب توجه شود.

 

باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها نور و روشنایی بیش از هر چیز دیگری توجه شود.

 

علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار مان اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌ آن رنگ متمایل خواهد شد.

 

آموزش نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان یکی از مهم ترین بخش های تزیین ساختمان میباشد اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد.

 

پس از انتخاب نوع جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌ سازی رنگ میشود رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن آن را روان کنید.

 

فراموش نکنید که رنگ خوب مخلوط شده باشد غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند.

 

آماده‌ کردن برای نقاشی ساختمان

اگر تصمیم گرفته‌ اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید، ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز کنید.

 

با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید اگر رنگ دیوار قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید.

 

نقاشی ساختمان پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های سطوح است برای این کار شما به مقداری گچ درزگیری کناف یا گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت میشوند.

 

نقاشی ساختمان گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌ گچی دیوار بمالید سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود.

 

نقاشی ساختمان را از کجا شروع کنیم؟

بهترین کار این است که کار نقاشی سقف را قبل از رنگ‌آمیزی دیوار انجام دهید برای این کار به جای قلم مو از  غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده میکند که اکنون در فروشگاه‌ رنگ و ابزار نیز موجود است و دو دست رنگ به سقف میزند در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت این نور است با قلم مو نیز جهت رنگ‌آمیزی باید به همین صورت باشد.

 

این رنگ‌ها به خصوص برای نقاشان تازه کار بسیار کارآمد هستند، زیرا به آنها کمک میکنند تا در زمان نقاشی یک سطح سفید، کاملا از پوشیده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند.

 

اگر سقف منزل شما بافت دارد حدود 10 تا 20 درصد رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت برای چنین سقفی از غلطک ابری استفاده کنید تا پوشش یکنواخت‌ تری داشته باشید به این ترتیب شما با صرف انرژی کمتر رنگ بیشتری به سطح مورد‌نظر خواهید زد.

 

هرچند بیشتر معمول است که قبل از رنگ‌آمیزی یک در، آن را از چهارچوب خارج کنند می‌توان آن را در جای خود هم رنگ کرد به این ترتیب شما میتوانید تمام اطراف آن را یکباره رنگ کنید و نیازی به نصب آن هم نخواهد بود.

 

اما قبل از شروع کار باید دستگیره‌ و قسمت‌های فلزی دیگر مانند جایکلید را از در جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو سه لایه چسب میسکیت چسبی با پایه آمونیاک که با قلم موی نقاشی روی محل مورد‌نظر مالیده شده، پس از خشک شدن حالت لاستیکی پیدا کرده و میتوان آن را پس از اتمام کار به راحتی از محل جدا نمود بپوشانید.

 

سپس از یک بتونه و آستری با پایه روغنی استفاده کنید تا رویه اولیه در را کاملا بپوشاند، سپس حداقل  دو دست رنگ براق یا نیمه براق به در بزنید.

 

هنگام رنگ‌آمیزی کابینت مقدمات کار بیش از هر چیز اهمیت دارد ابتدا درها و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید نوع رنگ آستری که به کار میبرید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد.

 

اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند باید ببینید که این رنگ چه بوده است اهمیت این نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده اکنون برای بتونه‌ کاری و آستری آن هم باید رنگ روغنی به کار ببرید.

 

پس از زدن رنگ آستری مناسب دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ در  مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد دوام آن هم بیشتر خواهد شد.

 

ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان

برای به دست آوردن رنگ دلخواه و مناسب در نقاشی ساختمان ابتدا باید با نحوهی ترکیب رنگ های ساختمانی آشنا بود آشنایی با ترکیب رنگ ها به نقاش ساختمان کمک میکند تا کارش را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

 

درست است که انتخاب رنگ نقاشی ساختمان را خود مشتری بر اساس سلیقه شخصی و با توجه به روحیات و تناسب تفاوت فردی ارائه میدهد ولی نقاش ساختمان باید با نحوه ی ترکیب رنگ آشنا باشد تا به مشتری گوش زد کند که در آخر کار رنگ مورد علاقه ی شخص به چه صورت در خواهد آمد تا مشتری در صورت تمایل آن رنگ را انتخاب کند.

 

ترکیب رنگ با یکدیگر طیف گسترده ای از رنگ ها را به وجود می آورد که البته در ترکیب رنگ ها برای نقاشی ساختمان با توجه به اندازه ی که برای هر رنگ انتخاب میشود میتوان طیف رنگ های بیشتری را ایجاد کرد.
 

رنگ آمیزی اتاق کودک

عمل آماده کردن اتاق نوزاد لذت خاصی را به همراه دارد این شور و حال مخصوصا برای خانواده هایی که تولد اولین نوزادشان میباشد بیشتر است .

 

در انتخاب دکوراسیون اتاق کودک رعایت اصول ایمنی از اهمیت برخوردار است و ایمن بودن اتاق نوزاد اطمینان خاطر والدین و هم امنیت برای کودک را به دنبال دارد باید در نقاشی ساختمان، نقاش برای رنگ آمیزی اتاق کودک از رنگ هایی استفاده کند که در ساختار آن سرب به کار نرفته باشد.

 

یکی از نکته هایی که هم والدین هم نقاش ساختمان باید به آن توجه ویژه بکند این میباشد که نوزاد همیشه نوزاد نیست، رشد نوزادان با تغییر نیازهایشان همراه است باید از رنگ هایی استفاده کرد که برای چند سال زندگی کودک مناسب است و کودک از اتاقش دلزده نشود.

 

نقاشی اتاق کودک

از این رو والدین در هنگام برنامه ریزی برای اتاق کودک باید به رنگ آمیزی اتاق کودک اهمیت بدهند این کار را به دست نقاش ساختمان بسپارند اگر کودک بزرگتر است و میتواند در انتخاب رنگ برای اتاقش اعمال سلیقه بکند، نباید در چنین مواردی کودک را از انتخاب بازداریم و محدودش کنیم.

 

نقاش ساختمانی براساس تجربه و کاردانی که در نقاشی ساختمان دارد خوب میداند که از چه رنگهایی برای اتاق استفاده کند که هم با سقف، دیوار، کف اتاق و دکوراسیون اتاق کودک همخوانی داشته باشد.

 

رنگی که برای دکوراسیون اتاق کودک در نظر میگیریم باید با مقطع سنی کودک مناسب باشد رنگ اتاق کودک در روحیه و روان وی تاثیر بسزایی دارد، نگران افسردگی کودکتان هستید سعی کنید از روانشناسی رنگ ها بهره بگیرید و از ملایم ترین و لطیف ترین رنگ های سازگار با روحیات کودکتان استفاده کنید.

 

۹۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۲۲:۵۷
آگهی- کالا

نکات مهم در تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان

در یک مجتمع مسکونی بهتر است تا یک نفر را مسئول بازرسی و بازدید مستمر از تاسیسات ساختمان قرار دهید بخصوص تاسیساتی که بین تمام ساکنین مشترک می باشد . نگهداری ساختمان چندان هزینه ‌بر نیست.

 

لازم است نسبت به تعمیر تاسیسات ساختمان حساس باشید و از بررسی تاسیسات مکانیکی و تعمیر پکیج و لوله ‌کشی ساختمان غافل نشوید با این کار نگهداری ساختمان به بهترین وجه انجام می‌شود و عمر بنا افزایش مییابد.

 

 

همانطور نیز اشاره شد یکی از وظایف مهم مدیر بازرسی از تاسیسات ساختمان می باشد ولی برای نگهداری از تاسیسات اختصاصی که برای هر واحد مجزا میباشد، وظیفه بازرسی از آنها بر عهده ی صاحب خانه میباشد.

 

مسکن یکی از نیاز های مهم انسان امروزی میباشد و با افزایش جمعیت شهر ها و گسترش شهرنشینی ، تامین این نیاز نسبت به گذشته مشکل تر شده است.

 

از دیرباز تا کنون بشر برای تامین نیازهای اولیه خود مثل خوراک و پوشاک و مسکن با چالش هایی مواجه بود. انسان بنا بر حکم غریزه تمام تلاش ‌هایش به نوعی برای زنده ماندن است.

 

مسکن در گذشته پناهی بوده است برای در امان ماندن از خطرات طبیعی مثل سرما و گرما و توفان و جانواران وحشی خانه در طول تاریخ بر اساس دانش انسان و شرایط زیست محیطی و امکانات ساخته میشد.
 

با پیشرف علم و تکنولوژی در حوزه ی ساخت و مهندسی ساختمان شاهد ساخت آپارتمان های مستحکمی هستیم.

 

مهندسان ساختمان های امروزی را با فولاد و آهن و سیمان و آجر بنا می‌کنند تا هدف اولیه انسان را از ساخت خانه بهتر تامین کند و او را از گزند خطرات در امان دارد.

 

همین خانه‌ های محکم هم با گذشت زمان دچار فرسایش می‌ شوند و ممکن است سرپناه مطمئنی نباشند. 

هر ساختمانی بنا بر این که با چه مصالحی ساخته شده یا اصول مهندسی در آن رعایت شده است یا نه، عمر مفیدی دارد. 

 

در واقع عمر مفید یک ساختمان، سال‌ هایی است که ساختمان از نظر استحکام مقاومت ایمنی و استاندارد لازم با کیفیت شمرده میشود.

 

در عرصه ساختمان سازی مهندسان تمام پارامتر که برای عمر مفید یک ساختمان لازم است را رعایت میکنند. 

از طرفی مهندسان ساختمان‌ سازی بر اساس اندازه‌ گیری و محاسبات دقیق عوامل موثر بر عمر مفید بنا را شناسایی کرده ‌اند. بعضی از این عوامل در کوتاه ‌مدت عمر ساختمان را پایین می ‌آورد، بعضی دیگر در درازمدت از مقاومت آن می ‌کاهد و عمرش را کم میکند.

 

در کشور ما کیفیت ساخت ‌و ساز بسیار نازل است مصالح ساختمانی بی‌ کیفیت و شیوه اجرایی نامناسب باعث شده است تا عمر مفید ساختمان‌ ها بسیار کم باشد.

 

عمر مفید ساختمان به چه عواملی بستگی دارد

بسیاری از پارامتر ها در حوزه ساخت و ساز ساختمان وجود دارد که باعث کم یا زیاد شدن عمر مفید ساختمان میشود . سازندگان ساختمان تمام تلاش خود را می‌کنند تا حتی‌الامکان از هزینه‌ ساخت‌ و ساز بکاهند. 

اگر این رویه باعث شود اصول فنی رعایت نشوند و ایمنی و استحکام ساختمان پایین بیاید.

 

این مساله به دلیل دیگری هم حائز اهمیت است کاهش عمر مفید ساختمان با فرسودگی آن در ارتباط مستقیمی است و اگر چاره‌ ای برایش اندیشیده نشود در درازمدت ممکن است جان ساکنان خانه را نیز به مشکل بیندازد.

 

لازم است عواملی را که از عمر مفید ساختمان میکاهد شناسایی کنید و برای بازسازی اقدامات لازم را انجام دهید.

 

تعمیر تاسیسات ساختمان و لوله‌ کشی ساختمان و تعمیر پکیج و تاسیسات مکانیکی از جمله مهم ‌ترین کارهایی هستند که باید در یک ساختمان بطور منظم انجام شوند.

 

چگونه میتوان بازرسی منظم از تاسیسات ساختمان داشت

بیشتر مجتمع های مسکونی وظیفه بازرسی از تاسیسات ساختمان بر عهده ی مدیر می باشد و این بازرسی باید بصورت منظم صورت بگیرد تا از بروز آسیب های جدی به ساختمان جلوگیری کند.

 

برای تعمیر تاسیسات ساختمان لازم است که بخش‌ های مختلف ساختمان بطور منظم بازرسی شوند و در صورت بروز اشکال در هر یک از قسمت‌ ها حتما تعمیرات لازم انجام شوند.

 

لوله کشی مناسب باعث افزایش عمر مفید

لوله کشی مناسب در ساختمان باعث عمر مفید ساختمان میگردد زیرا لوله کشی نامناسب باعث فرسودگی و آسیب دیدگی به ساختمان میگردد و باعث کاهش ایمنی آن میگردد لوله‌ کشی ساختمان یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های ساخت‌ و ساز اولیه ساختمان بشمار می ‌آید.

 

نشتی یا ترکیدگی در سیستم لوله‌ کشی ساختمان رطوبت زیادی بوجود می‌ آورد و یک آسیب جدی و اساسی به ساختمان وارد میکند اگر لوله ‌کشی ساختمان ترکیدگی یا نشتی داشته باشد فشار آب افت میکند.

 

این مساله باعث فرسودگی ساختمان و ایجاد خطراتی برای ساکنان میشود چون در این حالت احتمال ریزش دیوار و سقف بالا میرود.

 

اهمیت لوله ‌کشی ساختمان در ایمنی آن در تعمیر تاسیسات ساختمان یکی از کارهای مهم سرکشی منظم از وضعیت لوله‌ کشی ساختمان است.

 

اگر لوله ‌کشی ساختمان به شکل درستی انجام گرفته باشد بعد از گذشت سال‌ ها دچار فرسودگی پوسیدگی میشود.

 

آسیب‌ های دیگری هم لوله‌ کشی ساختمان را زیر سوال می ‌برند زنگ‌ زدگی و رسوب در لوله‌ ها از جمله مشکلات بزرگ آپارتمان‌ های امروزی هستند.

 

سرویس کاری و تعمیر پکیج

سرویس کاری و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان میتواند در عمر مفید بنا تاثیر بسزایی داشته باشد شوفاژها و انواع سیستم‌ های گرمایش و سرمایش جایشان را به پکیج داده ‌اند.

 

در ساختمان ‌سازی نصب پکیج از اصول مهم ساختمان است سرمایش و گرمایش ساختمان ارتباط مستقیمی با عمر مفید بنا دارد بنابراین تعمیر پکیج نیز یکی از اقداماتی است که برای بالا بردن عمر مفید بنا باید به آن توجه داشت.

 

بررسی فشار گاز سیستم بررسی مناسب بودن و عدم نوسان در ولتاژ برق ورودی به سیستم ، حصول اطمینان از فشار جریان آب مدار گرمایشی ، حصول اطمینان از باز بودن ولوهای ورودی سیستم ، بررسی  جریان آب گرم ، اطمینان یافتن از تمیزی صافی مدار گرمایشی از جمله مواردی هستند که در تعمیر پکیج ساختمان باید نسبت به آنها حساس باشید.

 

رسیدگی به تاسیسات ساختمان میتواند باعث عمر مفید بنا شود

رسیدگی و بازرسی باید بطور منظم و بر طبق برنامه صورت بگیرد تاسیسات در تعیین عمر مفید بنا نقش بسزایی دارد برای اطلاع یافتن از اهمیت تاسیسات لازم است بدانید که به دو دسته تقسیم میشود.

 

تاسیسات ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی یا همان سیستم آبرسانی و فاضلاب ، تهویه مطبوع ، استخر ، سونا و جکوزی میشود.

 

برای نگهداری از ساختمان لازم است تاسیسات بطور منظم بررسی شود و در صورت خرابی در هر یک از قسمت‌ ها تعمیرات لازم انجام گیرد.

 

برخی بازرسی و نگهداری از تاسیسات ساختمان را یک امر عادی میدانند در صورتی که بازرسی از تاسیسات یک امر بسیار مهم در بهبود عمر مفید بنا میباشد.

 

بسیار از افراد برای این که بخواهند در خرج و مخارج ساختمان صرفه جویی کند سراغ لوازم و تجهیزات بی کیفیت می ‌روند و یا از افراد متخصص برای انجام این خدمات استفاده کردند.

 

تاسیسات فنی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در سر پا بودن یک ساختمان دارد چرا که تمام نیازهای ساکنین با استفاده از این تجهیزات رفع میشود.

 

افرادی که میخواهند خدمات تاسیسات ساختمان را انجام دهند باید از لوازم با کیفیت بهره بگیرند و همین ‌طور کسانی که میخواهند این کار را انجام دهند باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی آن را اجرا نمایند.

 

تعمیر و نگهداری ساختمان

تعمیرات و نگهداری از تاسیسات ساختمان بطور برنامه ریزی شده به طوری که بازرسی ها باید بصورت منظم صورت بگیرد تعمیر و نگهداری که بصورت پیشگیرانه انجام میشود مدیر یا مالک ساختمان برای کاهش آسیب ها و هزینه های تعمیراتی بعدی یکسری از فعالیت ها را انجام میدهد.

 

تعویض کاشی‌ها ترک خورده یا تعمیر پوشش روی پشت بام قبل از تغییرات آب و هوایی نمونه‌ هایی از این برنامه‌ های پیشگیرانه است.

 

در روش اصلاح کننده مدیر آپارتمان یا مالک خانه باید قسمت های آسیب دیده را شناسایی کند و نسبت به تعویض آنها اقدامات لازم را انجام دهد در این نوع تعمیرات قسمتهای آسیب دیده ساختمان شناسایی میشود و بخش های آسیب دیده کلاً تعویض میشوند.

 

سعی کنید به ساختمان خود اهمیت دهید و با بازدید مستمر مانع از هزینه های هنگفت شوید ساختمان و نگهداری از آن وظیفه تمامی ساکنین است اما با انتخاب مدیر این وظیفه بر عهده وی میباشد.

 

مدیر میتواند برای بازدید و بررسی تاسیسات ساختمان فردی را تعیین کند و در صورت نیاز به تعمیرکار متخصص اطلاع دهد.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۰۸:۲۱
آگهی- کالا

درج آگهی رایگان امروزه بازاریابی حرف اول را در رشد یک کسب و کار و گسترش تجارت و فروش کالا و عرضه خدمات میزند به طوری که شما هر چقدر هم که خدماتی را با کیفیت عالی و بی نظیر به مشتریان ارائه دهید، اما از نظر تبلیغاتی در موضع ضعف باشید با مشکلات بی شماری روبرو میشوید که یکی از آن ها ضرر های مالی و همین طور عقب افتادن از رقبا میباشد.

 

آن ها همواره سعی میکنند با درج آگهی رایگان به موفقیت های بزرگی برسند که شما هنوز در مورد آن اطلاعات کافی را ندارید البته تبلیغات هوشمند نیز بسیار بازدهی بالاتری خواهد داشت، اینترنت بهترین بستر برای شروع این کار است.

 

موضوع مهمی که کم تر به آن پرداخته میشود این است که با استفاده از درج آگهی رایگان آگهی-کالا و تبلیغات رایگان شما میتوانید بدون هزینه کسب و کار، خدمات و کالای خود را در معرض دید هزاران و حتی میلیون ها خریدار و نیازمند قرار دهید.

 

وقتی قصد خرید کالا، اجاره، رهن و یا دریافت خدمات خاصی را دارید، با توجه به گسترش ارتباطات ترجیح میدهید به دنبال آن در صفحات اینترنتی و شبکه های اجتماعی باشید قطعا زود تر به نتیجه دلخواه می رسید.

 

وقتی کالا و آگهی و یا خدماتی از قبل درج آگهی آگهی-کالا ثبت شده باشد، میتوانید قیمت و تعرفه بهره برداری از آن را مشاهده کرده و در نهایت به خدمتی که می خواهید با مقایسه و همین طور انتخاب بهترین اولویت دست یابید.

 

آگهی-کالا این نوید را به شما میدهد که دیگر نیازی نیست ساعت ها در پی یافتن کالا وب سایت های مختلف را زیر و رو کنید و باز هم به چیزی که میخواهید نرسید، اگر ساکن شهرستان ها و یا استان تهران هستید، تفاوتی وجود ندارد میتوانید از تبلیغات رایگان استفاده کنید، حتی نیاز های خود را بر اساس تفکیک شهرستان و استان جستجو نمائید.

 

کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید و کالا، خدمات و محصول مورد نظر خود را همراه با توضیحاتی جزئی مانند منطقه و حوزه فعالیت، روش های برقراری ارتباط را درج کنید، البته میتوانید برای یافتن سریع تر جامعه هدف و مشتری از سرویس های ویژه برای درج آگهی آگهی-کالا استفاده کنید.

 تبلیغات رایگان 

درج آگهی رایگان بازاریابی حالا با گسترش استفاده عموم مردم از اینترنت به صورت ویژه تری توسط تاجران پیگیری میشوند، به همین دلیل است که بیشتر کسب و کار های نوپا از وب و شبکه های اجتماعی استفاده میکنند تا به مشتریان خود برسند و آن ها را خودشان انتخاب میکنند.

 

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و نیاز به آگهی رایگان آگهی-کالا دارید، با یک ثبت نام ساده و حتی بدون ثبت نام، میتوانید تمامی خدمات و تعرفه های خود را به مشتریان و جامعه هدف ارائه داده و هر بار آن را ویرایش و تکمیل کنید.

 

اهمیت استفاده از تصاویر و همین طور ارائه کامل توضیحات می تواند سبب شود که شما هدفمند تر برای رشد استارتاپ خود پیش بروید.

 

آگهی رایگان آگهی-کالا درج کنید

درج آگهی رایگان آگهی-کالا شما میتوانید هر نوع کالایی را با رعایت قوانین و بهره گیری از فضای رایگان، با مشتریان و هزاران بازدید کننده سایت آگهی-کالا در میان بگذارید.

 

آن ها به راحتی شهر محل زندگی و یا هدف خود را انتخاب میکنند و در نهایت خرید را بدون دردسر و با اعتماد کامل انجام میدهند.

 

هیچ نگرانی از بابت معاملات و همین طور حریم خصوصی وجود ندارد، آگهی-کالا دارای نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی میباشد، میتوانید از خدمات مورد نیاز خود استفاده کنید و هیچ محدودیتی در رابطه با استفاده از خدمات سایت پیش و روی شما نخواهد بود.

 

در مراحل درج آگهی رایگان آگهی-کالا که بسیار آسان انجام میشود شما می توانید با انتخاب موضوع و زمینه فعالیتی و یا فروش و خدمات خود، مشتری را زود تر به هدفش برسانید، در واقع اگر در زمینه املاک فعالیت می کنید، این بخش به صورت مجزا در اختیار شما عزیزان قرار میگیرید.

 

خدمات آنلاین درج آگهی آگهی-کالا

درج آگهی رایگان برای توسعه کسب و کار خود و همین طور رونق فروش و بهبود تعداد مشتریانپس از اندک زمانی تاثیر ویژه بازاریابی محتوا را روی محصول خود مشاهده خواهید کرد. چیزی که به عنوان یک موضوع مهم این روز ها در جوامع بین المللی از اولویت های جذب مشتری است.

 

از همان ابتدا نیز میتوانید آگهی خود را به صورت ویژه و برای مدت زمان مورد نیازتان بر روی آگهی-کالا درج کنید.

 

حتی در جزئیات بیشتر بررسی موضوع املاک می توانید دسته بندی جزئی تر یعنی مورد رهن، اجاره، خرید و فروش و را هر زمینه دیگری را نیز برگزیده و در کنار دسته بندی خدمات و یا کالای خود قرار دهید.

 

تبلیغات رایگان حتی در ابتدایی ترین مرحله شروع کار شما نیز میتواند تاثیرگذار باشد، همین موضوع که شما در دنیای بزرگ اینترنت شناخته میشوید.

 

درج آگهی رایگان با بازدهی بالا

درج آگهی رایگان حتی امکان جستجوی ویژه و پیشرفته ای نیز در اختیار کاربران خواهد بود که میتوانند کالا، خدمات و یا مضمون مورد نیاز خود را در اندک زمانی جستجو کنند، به فرض این که محصول شما در محلی خاص به فروش میرسد میتوانید آدرس و محل انجام معامله و یا ارائه خدمات، نام محصول و توضیحات تکمیلی تر، شماره های تماس و پل های ارتباطی  را نیز وارد کنید.

 

در واقع برچسب ها به شما کمک می کنند تا کاربران با ورودی گوگل و بر اساس کلمات مربوط به درج آگهی رایگان شما، زود تر پای دیگر معامله باشند.

 

امکان آپلود تصاویر متعدد برای محیط کار شما، کالا و یا هر مضمون دیگری که جنبه تبلیغاتی دارد وجود خواهد داشت، بهتر است سعی کنید خودتان این تصاویر را تهیه کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

 

در نهایت پیش نمایشی به شما نشان داده خواهد شد و پس از چند دقیقه آگهی شما روی آگهی-کالا درج میگردد اگر به دنبال خدمات خاصی هستید نیز دستان باز است، هم می توانید جستجو کنید و هم تمام خدمات دسته بندی خاصی را مشاهده فرمائید.

 

                             https://agahi-kala.ir/search 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۷:۱۵
آگهی- کالا

ثبت آگهی رایگان آگهی-کالا امروزه مورد تقاضای بسیاری از افراد است چراکه تعداد کاربران اینترنتی همواره رو به افزایش است. ثبت آگهی رایگان آگهی-کالا بدلیل اینکه افراد به دنبال نیازمندی های خود در موتورهای جستجویی همچون گوگل جستجو میکنند، بسیار مورد طرفدار است. در حقیقت شما میتوانید بدون هیچگونه هزینه ای آگهی خود را رایگان ثبت کنید و بیشترین بازدید را داشته باشید.
ثبت آگهی رایگان آگهی-کالا این مزیت را دارد که شما براحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتوانید آگهی خود را به مخاطبان هدفی که دقیقا به دنبال آگهی شما جستجو می کنند نشان دهید. این یعنی ثبت آگهی آگهی-کالا و تبلیغات هدفمند احتمال اینکه این افراد دقیقا به دنبال جستجوی نیازمندی خود در آگهی شما باشند بسیار اندک است.

ثبت آگهی آگهی-کالا در هر سایت معمولا مراحل یکسانی دارد برای این منظور ابتدا در سایت ثبت نام میکنید. بعد از تأیید راه های ارتباطی برای تماس آگهی وارد پنل کاربری خود میشوید. ثبت آگهی آگهی-کالا را مشخص کرده دسته بندی مربوطه را انتخاب می کنید. برای آنکه آگهی ثبت شده بازخورد بهتری داشته باشد میتوانید تصاویری برای آن پیوست کنید و در نهایت با نوشتن توضیحات، قیمت و آدرس می توانید آگهی-کالا را ثبت کنید.
ثبت آگهی آگهی-کالا به معنای انتشار آن نیست. بعد از ثبت آگهی آگهی-کالا لازم است مدیر آن را تأیید کند که این بازه زمانی معمولا در سایت ها سریع اتفاق می افتد. در سایت آنی گاه نیز ثبت آگهی آگهی-کالا به صورت رایگان بوده و انتشار آگهی چند دقیقه زمان میبرد.

آگهی رایگان اینترنتی آگهی-کالا در حال حاضر بسیار دیده میشوند. وب سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که در حوزه آگهی اینترنتی آگهی-کالا فعالیت می کنند. آگهی رایگان اینترنتی آگهی-کالا طرفداران بخصوص خود را در سایت دارد.

تبلیغات رایگان

تبلیغات رایگان آگهی-کالا گزینه مناسبی برای کسانی است که نمی خواهند هزینه های گزاف تبلیغات را بپردازند، اما این انتظار را دارند که تبلیغات آنها توسط بیشترین مخاطبان هدف دیده شود. تبلیغات رایگان آگهی-کالا از طریق سایت های درج آگهی گزینه مناسبی است. 

تبلیغات رایگان آگهی-کالا امروزه در سراسر دنیا مطرح شده است. تبلیغات رایگان اینترنتی آگهی-کالا یکی از راه های تبلیغاتی جدید است که به دلیل ارتباطی که توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند، از جمله تبلیغات هدفمند مطرح میشود.

آگهی رایگان آگهی-کالا در اینترنت سبب میشود براحتی بتوانید خدمات و محصولات خود را رایگان آگهی کنید. روش های ارسال آگهی-کالا بسیار زیاد است اما شاید روشی که در آن آگهی دهنده و آگهی گیرنده بتوانند به صورت رایگان آگهی آگهی-کالا را درج و مشاهده نمایند بیشتر مورد استقبال مردم قرا میگیرد.

درج آگهی رایگان

درج آگهی رایگان آگهی-کالا همانطور که مطرح شد راهکار بسیار مناسبی برای تبلیغات حقیقی و حقوقی است. درج آگهی رایگان آگهی-کالا اولین راهکار برای انجام تبلیغات و آگهی بدون هزینه است. شما می توانید بعد از مدتی استفاده از آگهی رایگان آگهی-کالا و دیدن بازخورد آن از برخی امکانات پیشرفته سایت های درج آگهی همانند ویژه کردن آگهی، نردبان کردن آگهی، درج آگهی برجسته استفاده نمایید.

آگهی رایگان در اینترنت

آگهی رایگان در اینترنت آگهی-کالا در سایت هایی که از قبل بهینه شده اند بسیار کاربرد دارد از درج آگهی بستر مناسب برای ایندکس شدن آگهی ها در موتورهای جستجو در آنها فراهم شده است. بنابراین سعی کنید در اینترنت سایت هایی را برای درج آگهی رایگان آگهی-کالا انتخاب کنید که از لحاظ موتورهای جستجو قوی باشند. 

درج آگهی رایگان در اینترنت

درج آگهی رایگان در اینترنت آگهی-کالا امکانی است در دهه اخیر آگهی و تبلیغات را برای همگان میسر کرده است و راه را برای کسب و کارهای نوپا که در ابتدای راه هستند و توانایی پرداخت هزینه های تبلیغاتی گزاف همچون تبلیغات در تلویزیون و بیلبوردها را ندارند هموار کرده است.

 آگهی رایگان آگهی-کالا دغدغه بسیاری از افرادی است که به دنبال راهی برای تبلیغات هستند. آگهی-کالا سایت درج آگهی رایگان با مخاطبین بالا است که شما را در رسیدن به هدفتان یاری میکند.

                                         https://agahi-kala.ir

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۰ ، ۱۹:۳۱
آگهی- کالا

کسب درآمد با درج تبلیغ رایگان یکی از شیوه های تبلیغات اینترنتی محسوب میشود و افرادی که فاقد پول و یا سرمایه هستند از این شیوه برای معرفی کسب و کار اینترنتی خود استفاده میکنند.

 

به دلیل تاثیرگذاری و اهمیت کسب درآمد با آگهی رایگان، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به چگونگی اجرای آن بپردازم.

 

تعداد کاربران اینترنتی هر روز در حال افزایش است و تاثیر زیاد تبلیغات اینترنتی در معرفی کسب و کار، جذب کاربر و مشتری غیر قابل انکار میباشد.

 

کاملا بدیهی است که با تبلیغات در سطح اینترنت، برندهای تجاری و کسب و کارها بهتر دیده میشوند و نتیجه اصلی آن هم افزایش فروش محصولات و خدمات و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی میباشد.

 

درج تبلیغات پولی با توجه به هزینه های بالایی که سایت های معتبر و پربازدید اعلام میکنند برای کسب و کارهای خرد و کوچک امکان پذیر نیست. 

حتی سایت هایی که به صورت تبلیغات کلیکی بنرها را در سایت های مختلف به نمایش می گذارند به تجربه ثابت شده که این روش هم فقط برای برندها و کسب و کارهای دارای سرمایه زیاد بازدهی دارد و ترافیک زیادی به طرف سایت مبدا ارسال نمیکنند.

کسب درآمد با تبلیغ رایگان در کل شرکت های تجاری خیلی بزرگ و متمول می توانند برای تبلیغات بنری هزینه زیادی پرداخت کنند لذا جا برای فعالیت کسب و کارهای کوچک باقی نمی گذارند.

 

 

برای نمونه تبلیغات کلیکی گوگل بازدهی خیلی خوبی دارد ولی با توجه به قیمت فعلی دلار و رقابت کلمات کلیدی ، پرداخت این نوع هزینه ها برای کسب و کارهای کوچک و نوپا امکان پذیر نیست ضمن اینکه معمولا همه کلیک ها منجر به خرید هم نمیشود.

درج آگهی رایگان آگهی-کالا

کسب درآمد با تبلیغ رایگان راهها و شیوه های تبلیغات پولی بسیار زیاد است ولی هر کدام پرهزینه بوده و ممکن هست کسب کارهای کوچک این امکان را نداشته باشند که هزینه بالایی برای وب سایت و یا تبلیغات اینترنتی پرداخت کنند.

یکی از راه حل ها برای معرفی کسب و کار در اینترنت، می تواند درج آگهی رایگان در سایت های نیازمندی ها باشد.

سایت نیازمندی و درج آگهی رایگان آگهی-کالا یکی از راهکارها برای افزایش کسب درآمد اینترنتی و معرفی کسب و کار آنلاین بدون پرداخت هزینه تبلیغات اینترنتی میباشد.

درج آگهی در سایت  آگهی رایگان آگهی-کالا کم هزینه ترین نوع تبلیغات اینترنتی، و یا تبلیغات بدون هزینه اگر خودتان اقدام به درج آگهی کنید میباشد.

از طرفی سایت های درج آگهی آگهی-کالا قوانین و استراتژی های متفاوتی جهت درج آگهی در سایت خودشان دارند.

فرضا در بعضی از سایت های نیازمندی امکان درج بی نهایت آگهی رایگان وجود دارد ولی در بعضی از سایت ها محدودیت روزانه برای درج آگهی رایگان قائل شده اند.

مثلا روزی ۵ آگهی رایگان میتوانید درج کنید و در روز بعد میتوانید مجددا ۵ آگهی رایگان دیگر درج کنید.

اما برخی از سایت ها این محدودیت را به صورت کلی دارند یعنی در کل هر کسی مثلا بیشتر از ۵ آگهی رایگان نمی توانید درج کنید.

برای درج آگهی آگهی-کالا نیاز به تخصص و مهارت خاصی نیست و معمولا خود سایت های نیازمندی آموزش درج آگهی را دارند ولی نکات ریزی وجود دارد که اگر در حین درج آگهی آگهی-کالا رعایت شود بازدهی بهتر به همراه دارد.

شیوه درج آگهی رایگان

کسب درآمد با درج تبلیغ رایگان اگرچه ممکن است که درج آگهی آگهی-کالا و معرفی کسب و کارها در سایت های نیازمندی با هم تفاوت هایی داشته باشند ولی بیشتر این سایت ها در شیوه و اجرای درج آگهی مثل هم هستند لذا در اینجا آموزش درج آگهی رایگان آگهی-کالا در سایت های نیازمندی به طور کلی و عام آورده میشود.

در انتخاب عنوان آگهی دقت لازم را به کار ببرید. ضمن کوتاه بودن عنوان آگهی ، باید مشخص کننده دقیق خدمات و معرفی کننده کسب و کارتان باشد.

به عبارت دیگر در عنوان آگهی از کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کارتان بوده و اینکه فکر می کنید مشتری شما را در گوگل با این کلمات جستجو خواهد کرد، استفاده کنید.

بعد از عنوان مناسب ، متن آگهی اینترنتی تاثیر زیادی در افزایش بازدید آگهی دارد. کمی وقت و زمان بگذارید و متن آگهی رایگان خود را کامل و دقیق بنویسید.

کسب درآمد با تبلیغ رایگان تمام ویژگی ها ، مزایا و خدمات خود را در متن آگهی اینترنتی به صورت مختصر و مفید توضیح دهید. توصیه می شود کلمات کلیدی و عنوان آگهی حتما در شرح آگهی رایگان حداقل دو الی سه بار تکرار شود.

هر چه متن آگهی جامع تر و رساتر باشد جذب مخاطب و در نتیجه جذب مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی بیشتر خواهد شد.

در زمان درج آگهی، حتما اطلاعات تماس و راههای برقراری ارتباط را به طور کامل در آگهی ذکر کنید .

توصیه میشود که برای تسهیل در امور ، راحت ترین راه های ارتباطی را قرار دهید. از جمله شماره تماس، ایمیل ، آدرس محل کسب و کار ،شماره واتساپ را حتما در آگهی و یا در قسمتی که در پنل های کاربری سایت های نیازمندی در نظر گرفته شده ، قرار دهید.

در درج آگهی آگهی-کالا معمولا آخرین مرحله قرار دادن عکس آگهی اینترنتی می باشد. تصویری جذاب و متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید و در آگهی قرار دهید. هرچه عکس انتخابی جذابتر و حاوی اطلاعات بیشتری از کسب و کار ، محصول و خدماتتان ارائه دهد بازدید از سایت و آگهی افزایش مییابد. روی تصویر آگهی اسمی از برند ، نام تجاری و یا لوگوی شرکت و کسب و کارتان قرار دهید.

حداقل تاثیر درج آگهی رایگان آگهی-کالا در سایت های نیازمندی این است که کسب و کارتان را به افراد مختلف با سلیقه های متفاوت معرفی کرده و نوشته و آگهی شما را در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل قرار می گیرد.

تنها سختی درج آگهی آگهی-کالا در این نوع سایتهای نیازمندی ، کمی صرف وقت و زمان می باشد ولی اگر متن آگهی را درست و مطلب را بهینه و صحیح تهیه و ارسال کنید در رشد کسب و کارتان و میزان کسب درآمد از اینترنت تاثیر زیادی خواهد داشت.

اصولی که در بالا به آنها اشاره شد در صورت رعایت ، موجب بالا رفتن بازدید آگهی شما میشود در انتخاب عنوان، متن داخل آگهی و تصویر دقت کنید.

 

                                                                                                    https://agahi-kala.ir/item/new

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۱۶:۵۰
آگهی- کالا

درج آگهی  در آگهی-کالا موجب رونق کسب و کار شما توسط مشتری خواهد شد،  همین کالای نو و دست دوم خود را برای فروش در معرض دید هزاران مشتری بالقوه قرار دهید.

اگر قصد درج تبلیغ برند خود را دارید آگهی-کالا جایی مناسب است که میتواند کسب و کار شما را در ایران برند کند.

با تبلیغات و خدمات ویژه و برجسته در آگهی-کالا به راحتی در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرید.

در آگهی-کالا ارسال تبلیغات به صورت رایگان است که به شما کمک میکند بدون پرداخت هیچ هزینه ای خدمات و محصولات خود را در اینترنت تبلیغ کنید.

امروزه جهت برند سازی صاحبان شاغل در این سایتها اقدام به ارسال آگهی رایگان و ویژه میکنند در یافت نتیجه مطلوب و فروش محصول از طریق ثبت آگهی رایگان در آگهی-کالا باعث شده تبلیغات در این سایت طرفداران زیادی پیدا کند و رقابت بسیار زیادی جهت معرفی کسب و کارها در میان کاربران در اینترنت به وجود آمده است.

آگهی-کالا یکی از بهترین سایتهای آگهی رایگان بوده که میتوانید با ثبت نام در این سایت و ثبت آگهی رایگان در آن اقدام به تبلیغات کنید.

با درج آگهی رایگان با پرداخت هزینه میتوانید ترافیک هدفمند را به سمت آگهی خود هدایت کنید.

خدمات و محصولات شما مورد نیاز مردم است کافی است با تبلیغات در میان آنها دیده شوید و به فروش محصولات خود از طریق آگهی-کالا بدون واسطه اقدام نمایید

ثبت آگهی رایگان در گوگل توسط آگهی-کالا ، آگهی های تجاری خود را که در آگهی-کالا ثبت میکنید به صورت اتوماتیک در گوگل قرار میگیرد و ایندکس میشود و در گوگل نمایش داده میشود آگهی های شما جهت دریافت نتیجه مطلوب نیاز است که هر چند روز یکبار ویژه یا برجسته شود.

 

با نردبان کردن آگهی شما برای کاربران و موتورهای جستجو به روز رسانی میشود و آگهی شما در اولین آگهی در آگهی-کالا قرار میگیرد.

 

با ثبت آگهی در آگهی-کالا تبلیغات شما در صفحات برتر گوگل نیز نمایش داده میشود.

درج آگهی در آگهی-کالا به سادگی تمام انجام میشود.

کافی است در بالای صفحه گزینه درج آگهی رایگان را انتخاب نمایید مجموعه مورد نظر خود را انتخاب نمایید اگر اولین بار وارد آگهی-کالا شدید در هنگام لاگین شدن گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

نام خود را وارد کنید شماره موبایل خود را وارد کنید و برای خود یک رمز دلخواه تعریف کنید.

 

سپس به ادامه درج آگهی بپردازید شهر خود را انتخاب کنید چند تصویر مناسب از کالا و خدمات خود در سایت آپلود کنید و یک عنوان مناسب برای آگهی خود بنویسید سپس در 3 پاراگراف در مورد آگهی خود توضیح دهید.

 

با انتخاب گزینه ارسال آگهی شما به سمت مدیریت ارسال خواهد شد بعد از تایید آگهی شما در سراسر ایران در دسترس خواهد بود.

فروش فوق العاده را با درج آگهی در آگهی-کالا را تجربه کنید.

 

سایت نیازمندی آگهی-کالا وب سایتی است جهت معرفی انواع کالا و خدمات که جویندگان کالا و خدمات در آن به راحتی میتوانند نیاز خود را رفع نمایند و با فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات به راحتی ارتباط برقرار نمایند.

 

آگهی-کالا یک وب سایت نیازمندی است که در آن انواع کالا و خدمات در دسته بندی های مختلف طبقه بندی شده و در دسترس مردم در سراسر ایران میباشد.

 

کارفرمایانی که نیازمند نیروی انسانی هستند ،شرکتها و کارخانه هایی که نیازمند مشتری و تبلیغات هستند در این سایت در مجموعه ای کامل در بخش نیازمندیها در شهر های مختلف میتوانند نیاز خود را در قالب آگهی و تبلیغات اطلاع رسانی کنند.

 

درج آگهی مشاغل، کلیه مشاغل موجود در ایران میتوانند کسب و کار خود را در آگهی-کالا تبلیغ کنند.

 

جهت ثبت مشاغل خود در هنگام ثبت آگهی شهر و محله خود را انتخاب کنید و آگهی خود را ثبت کنید.

 

در سایتهای تبلیغاتی رایگان امروزه به شدت در قرار گرفتن در صفحات اول موتورهای قدرتمند جستجو با یکدیگر به رقابت میپردازند ما از بهترین متخصصان جهت قرار گرفتن در صفحات اول گوگل استفاده میکنیم.و همچنین مشاغل شما را به بهترین شکل به کاربران و مشتریان شما معرفی میکنیم.

 

تبلیغات رایگان کسب و کار در سایتهای معتبر در روند رشد برند و فروش محصولات شما بسیار موثر است.

 

سایت تبلیغاتی آگهی-کالا در سراسر ایران در دسترس خواهد بود و آگهی های رایگان نیز مانند یک فروشگاه برای شما عمل خواهند کرد.

 

نیازمندی آگهی-کالا ،کلیه مشاغل و کسب و کارها در بخش تهران در دسترس است.

 

در آگهی در آگهی-کالا کوتاه است با ثبت آگهی مشاغل خود را از این سایت بالا ببرید و در اوج فروش باشید و از افزایش فروش لذت ببرید.

 

توضیح  آگهی یا همان نیازمندیها مجموعه ای از تبلیغات میباشد که از طریق اینترنت و روشهای مختلف در اختیار افراد قرار داده میشود و این امکان برای افراد به وجود می آید که نیازهای خود را از طریق همین نیازمندیها یا همان آگهی-کالا بر طرف کنند و فهرست خود را پیدا کنند.

 

نیازمندی آگهی-کالا نقش بنگاههای حراجی هست به صورتی که فروشنده محصولات مشخصات یک کالای دست دو را در نیازمندی آگهی-کالا درج میکند و افرادی که به کالای مورد نظر معرفی شده نیاز دارند آن را خریداری میکنند و گاهی همین مورد به صورت مزایده نیز انجام میشود.

 

ارائه دهندگان خدمات و صاحبان مشاغل توضیح مختصری از فعالیت خود به مشتریان معرفی میکنند و به جذب مشتریان اقدام میکنند.

 

آگهی-کالا با امکاناتی پیشرفته و قابل اطمینان، برند و محصولات شما را به صورت رایگان و ویژه و برجسته در سراسر ایران اطلاع رسانی و تبلیغ میکند.

 

آگهی-کالا یک سایت با قابلیت درج آگهی رایگان میباشد که جز سایتهای برتر درج آگهی رایگان قرار دارد.

 

سایت درج آگهی رایگان آگهی-کالا به شما کمک میکند تا در هر زمینه ای که تجارت میکنید از سراسر ایران بازار کالا و خدمات خود را پیدا کنید.

 

آگهی-کالا آگهی های شما را رایگان منتشر میکند اگر شما تصاویر واقعی از محصولات و برند خود قرار دهید و همچنین توضیحات و عنوان شما دقیق باشد و آگهی های شما کپی نباشد.

 

در آگهی-کالا آگهی برند و محصولات شما برای عموم قابل مشاهده و شناخته میشود.

 

ثبت آگهی رایگان آگهی-کالا خدمات رایگان خود را در سراسر ایران ارائه میدهد در هر شهری که تمایل دارید به صورت رایگان در آگهی-کالا تبلیغات خود را جهت رشد و رونق کسب و کار خود همچنین رشد اقتصادی کشور ارسال کنید تا ما تبلیغات شما را انتشار دهیم.

 

افرادی که به خدمات و کالای شما نیاز دارند محصولات و خدمات شما را مشاهده میکنند و با شما تماس میگیرند.

 

آگهی-کالا یکی از سایتهای تبلیغات رایگان پربازدید است که کاربران زیادی جهت رفع نیازهای خود به آن مراجعه میکنند کافی است در ثبت آگهی دقت کنید و اطلاعات جامع و کامل در آن ثبت کنید و از تصاویر مناسب استفاده کنید در آن صورت هم کاربران هم موتورهای جستجو اطلاعات جامع و کاملی از تبلیغ شما دریافت میکنند و بازدید آگهی شما بیشتر میشود و نتیجه فروش بیشتر شامل شما میشود.

 

                                    https://agahi-kala.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۰۸:۴۶
آگهی- کالا

مزایای درج آگهی رایگان در آگهی-کالا سایتهایی که در اینترنت اقدام به تبلیغ رایگان کالا یا هرگونه خدماتی می کنند بسیار زیاد میباشند.

 

سایت آگهی رایگان آگهی-کالا  برای معرفی خدمات و محصولات سعی کردیم بهترین خدمات همراهان سایت آگهی-کالا معرفی کنیم.

 

آگهی-کالا فرصت بسیار مناسبی برای ارائه و دیده شدن بیشتر خدمات ما می شوند. یکی از مهمترین مزایای درج آگهی رایگان در آگهی-کالا این است که ما مستقیما با مخاطبان واقعی محصول یا خدماتمان روبرو میشویم.

 

در آگهی-کالا ما می توانیم به راحتی خدمات خود را معرفی کرده و انتظار داشته باشیم تا در سریعترین زمان ممکن به هدف خود برسیم.

 

تبلیغ رایگان آگهی-کالا در اینترنت و ثبت آگهی رایگان برای معرفی کالا و خدمات در طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با رشد قابل توجه ای همراه بوده است.

 

بطوریکه امروزه از تبلیغات آنلاین به عنوان یکی از روش های پربازده برای گسترش کسب و کارها نام برده می شود.

 

افرادی که محصول یا خدمتی دارند می توانند با انتشار آگهی بصورت رایگان و تبلیغات در اینترنت به مشتریان جدید دست پیدا کرده و باعث افزایش سود در کسب و کار خود شوند.

 

با درج آگهی خود بصورت رایگان در آگهی-کالا نیازمندی می توان بدون پرداخت هزینه ، تبلیغ خود را در موتورهای جستجو به نمایش بگذاریم.

 

آگهی-کالا آگهی رایگان با توجه به اینکه تمامی روشهای سئو و بهینه سازی سایت را بدرستی رعایت کرده است رتبه بسیار خوبی در موتورهای جستجو دارند.

 

آنها به همین دلیل ترافیک بسیار بالایی را از موتورهای جستجوگر دریافت می کنند. شما می توانید در سایت نیازمندی آگهی-کالا اقدام به ثبت آگهی رایگان و ویژه نمایید.

                                                https://agahi-kala.ir/search

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۰۶:۲۲
آگهی- کالا